Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Verbal abuse among pupils from classes I-III of a primary school.

Tytuł:
Verbal abuse among pupils from classes I-III of a primary school.
Agresja słowna wśród uczniów klas I-III szkoły podstawowej
Autorzy:
Romańska, Ryszarda
Słowa kluczowe:
verbal abuse, forms of aggression, obscene expressions, pupils from classes I-III, primary school
agresja słowna, formy agresji, wyrażenia obsceniczne, uczniowie klas I-III, szkoła podstawowa
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
StreszczeniePrzedmiotem badań pracy jest agresja słowna wśród uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Celem badań było znalezienie odpowiedzi na pytania badawcze: Jaka jest skala zjawiska agresji słownej wśród uczniów klas I-III szkoły podstawowej?Z powyższego problemu głównego wyodrębniono następujące problemy szczegółowe:1. Jakie formy agresji występują wśród uczniów klas I-III szkoły podstawowej? (agresja słowna, fizyczna, psychiczna)2. Czy uczniowie używają wyrażeń obscenicznych ?3. Jakie są przyczyny agresji słownej wśród uczniów klas I-III szkoły podstawowej w opinii badanych nauczycieli?4. W jaki sposób nauczyciele próbują przeciwdziałać różnym formom agresji wśród uczniów?Badania do pracy zostały przeprowadzone w bocheńskich szkołach podstawowych. Badaniu poddanych zostało 60 dzieci w tym 32 chłopców, 28 dziewcząt klas I-III szkoły podstawowej oraz 48 nauczycieli. Za narzędzie badawcze posłużył kwestionariusz ankiety skierowany do nauczycieli oraz kwestionariusz wywiadu przeprowadzony wśród uczniów. Ostatnią część pracy stanowi rozdział empiryczny, prezentuje on wyniki badań oraz ich interpretację. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że skala zjawiska agresji słownej wśród uczniów klas I-III szkoły podstawowej jest na poziomie średnim. Używają oni obscenicznych słów z różnych powodów. Korzystanie z obscenicznych wyrażeń przez uczniów stało się sposobem rozładowania gniewu, osiągania zamierzonych celów, zaimponowania rówieśnikom. Na końcu pracy umieszczono bibliografię, spis wykresów, aneks – kwestionariusz ankiety i wywiadu.

SummaryThis thesis is devoted to the study of verbal abuse among pupils from classes I-III of a primary school.The purpose of the research was to find out the answer to the research question: What is the scale of the verbal abuse among pupils from classes I-III of a primary school?There were more detailed problems singled out from the main issue mentioned above:1. What forms of aggression can be observed among primary school pupils from classes I-III? (verbal, physical, mental abuse)2. Do pupils use obscene expressions?3. What are the causes of verbal abuse among primary school pupils from classes I-III in the examined teachers opinion?4. How do teachers try to counteract different forms of aggression among pupils?The research to this thesis was conducted in some primary schools in Bochnia.The surveyees included 60 primary school children- 32 boys, 28 girls from classes I-III and 48 teachers.The tools which were used in the research consisted of a questionnaire survey carried out among teachers and an interview questionnaire directed to pupils.The last chapter of this thesis presents the results of the survey and their analysis. The results of the conducted research show that scale of the verbal abuse among pupils from classes I-III of a primary school is at the secondary level. They tend to use obscene words for various reasons. It turned out that using the obscenities became the way to release anger, achieve goals and impress the peers.The final part of the thesis consists of: bibliography, list of graphs and appendix including the questions asked in both the survey and interview.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies