Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Realizm i kreacjonizm. Kino społeczne na przykładzie twórczości Krzysztofa Krauze

Tytuł:
Realizm i kreacjonizm. Kino społeczne na przykładzie twórczości Krzysztofa Krauze
Realism and creationism. Social cinema as an example the works of Krzysztof Krauze
Autorzy:
Burda, Mateusz
Słowa kluczowe:
Realism, Creationism, Myth, Document, Italian neorealism, the New Wave,
Realizm, Kreacjonizm, Mit, Dokument, Neorealizm włoski, Nowa Fala,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this study was to present social cinema based on the work of Krzysztof Krauze. The author tries to show up and put in the time frame on the background of the modern era itself first and foremost the subject of the director's films based on assumptions that define auteur cinema and socially engaged. It tries to show also how those objectives have been achieved and tries to present the ultimate artistic effect of selected Polish film director. The work includes theoretical chapters in which the author describes key concepts for the subject, such as realism and creationism. Based on the theory elaborates on with the analysis of the director's films, such as "Street Games", "The Debt", "My Nikifor", "Saviour Square" and "Papusza".

Celem niniejszej pracy było przedstawienie kina społecznego w oparciu o twórczość Krzysztofa Krauze. Autor stara się pokazać i umieścić w ramach czasowych, na tle współczesnej sobie epoki przede wszystkim tematykę filmów reżysera w oparciu o założenia definiujące kino autorskie i społecznie zaangażowane. Stara się pokazać również jak założenia te zostały osiągnięte i próbuje przedstawić ostateczny efekt artystyczny wyselekcjonowanych filmów polskiego reżysera. Praca zawiera rozdziały teoretyczne, w których autor opisuje kluczowe pojęcia dla tematu, takie jak realizm czy kreacjonizm. W oparciu o teorię rozwija temat przy pomocy analiz filmów reżysera, takich jak „Gry uliczne”, „Dług”, „Mój Nikifor”, „Plac Zbawiciela” i „Papusza”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies