Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reklama porównawcza jako czyn nieuczciwej konkurencji

Tytuł:
Reklama porównawcza jako czyn nieuczciwej konkurencji
Comparative advertising as an act of unfair competition
Autorzy:
Macutkiewicz, Julita
Słowa kluczowe:
comparative advertising, act of unfair competition, suppression of unfair competition
reklama porównawcza, reklama komparatywna, nieuczciwa reklama, czyn nieuczciwej konkurencji
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis is concerned with detailed analysis of comparative advertising in Polish legal system connected with regulations about the suppression of unfair competition, including European Union legislation and the jurisdiction of European Court of Justice as well. In addition, the author presents the definition of an act of unfair competition in Polish law in order to describe the phenomenon of the comparative advertising as a named tort of unfair competition, the general definition of advertisement in competition law and different methods of regulating comparative advertising in European national legal systems. The aim of the dissertation was to emphasize the special capacity of this type of advertising which is mostly concentrated on the consumer’s interest and to point out the excess and evaluation of the catalogue of conditions of its admissibility.

Przedmiotem niniejszej pracy jest szczegółowe omówienie problematyki reklamy porównawczej w świetle polskich przepisów regulujących zapobieganie i zwalczanie nieuczciwej konkurencji z uwzględnieniem prawa unijnego oraz orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Autorka skupiła się także na zdefiniowaniu pojęcia czynu nieuczciwej konkurencji na gruncie prawa polskiego w celu odpowiedniego umiejscowienia reklamy komparatywnej jako nazwanego deliktu nieuczciwej konkurencji, samego pojęcia reklamy w prawie konkurencji, a także zaprezentowała różne sposoby unormowania tego rodzaju przekazu reklamowego w ustawodawstwach europejskich. Celem pracy było podkreślenie szczególnego charakteru reklamy porównawczej uwzględniającej w sposób nadrzędny interes konsumenta oraz wykazanie nadmiernie rozbudowanego i bazującego w dużej mierze na kryteriach ocennych katalogu warunków jej dopuszczalności.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies