Tytuł pozycji:
Różne formy organizacji turystyki koncertowej oraz możliwości ich wykorzystania przez polskie przedsiębiorstwa
W niniejszej pracy omówione zostało zagadnienie dotyczące form organizacji turystyki koncertowej oraz szans, jakie stwarzają one przedsiębiorstwom działającym na polskim rynku usług turystycznych. Celem pracy było ustalenie czy istnieje popyt na zorganizowaną turystykę koncertową, a także stwierdzenie czy dotychczasowa podaż usług tego typu jest adekwatna do zapotrzebowania. W pracy wykorzystano materiały pochodzące z publikacji naukowych, czasopism oraz literatury na temat turystyki oraz wydarzeń muzycznych. Zastosowano również dwie metody badawcze: kwestionariusze przeprowadzone na grupie 110 osób oraz wywiad z właścicielką firmy przewozowej Smok Ticket.
In this paper were discussed the issues concerning organizational forms of concert tourism and chances they are creating for enterprises operating on the Polish market of tourist services. The main point of this paper was establishing if the demand for the organised concert tourism exists, and if the current supply of services this kind is appropriate to the demand. The materials used in this work comes from academic publications, magazines and literature about tourism and musical events. There were also applied two research methods: the questionnaire conducted on the group of 110 persons and the interview with the owner of the ‘Smok Ticket’ company.