Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The education in museums of contemporary art in the context of the institutional definition of art on the example of the Museum of Contemporary Art in Krakow

Tytuł:
The education in museums of contemporary art in the context of the institutional definition of art on the example of the Museum of Contemporary Art in Krakow
Funkcja edukacyjna w muzeach sztuki współczesnej w kontekście instytucjonalnej definicji sztuki na przykładzie Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie
Autorzy:
Kłuś, Maciej
Słowa kluczowe:
MUZEUM, EDUKACJA, SZTUKA WSPÓŁCZESNA, INSTYTUCJONALNA DEFINICJA SZTUKI
MUSEUM, EDUCATION, CONTEPORARY ART, INSTITUTIONAL DEFINITION OF ART
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca ma na celu przedstawienie sposobu realizacji funkcji edukacyjnej w muzeum sztuki współczesnej w odniesieniu do instytucjonalnej definicji sztuki autorstwa Arthura Danto i George’a Dickiego. W pierwszym rozdziale omówiona zostanie instytucjonalna definicja sztuki i nakreślony historyczny kontekst jej powstania. Następnie przedstawione zostanie jej zastosowanie do sztuki współczesnej, a także podkreślone zagrożenia, jakie mogą płynąć z jej bezkrytycznego przyjęcia. W kolejnym rozdziale zostanie przybliżona definicja muzeum i jego główne funkcje, ze szczególnym uwzględnieniem funkcji edukacyjnej, jak również jej zastosowanie w muzeach sztuki. W ostatnim rozdziale zostanie omówiona realizacja funkcji edukacyjnej w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie w odniesieniu do jego strategii w zakresie edukacji. Rozpatrzona zostanie także prezentacja merytorycznej zawartości kolekcji stałej Muzeum.

The work aims to discuss the implementation of the educational function of the museum of contemporary art in relation to the institutional definition of art which was developed by Arthur Danto and George Dickie. In the first chapter, I will discuss the institutional definition of art and outline the historical context of its creation. Then I will present its application to contemporary art and also I will emphasize the hazards that could arise from its unconditional acceptance. In the next chapter I will present the definition of the museum and its main functions, with particular emphasis on the educational one and also its application in art museums. In the last chapter I will focus on the performing of the educational function of the Museum of Contemporary Art in Cracow, discussing its strategy for education and its implementation. In the end I will focus on the development of the permanent collection of the Museum.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies