Tytuł pozycji:
Analysis of internal marketing tools used in the service company
The thesis is devoted to the tools of internal marketing used in service companies. There are presented marketing services and its specific features, types of marketing services and the concept of internal marketing. In details are described internal marketing tools such as employee motivation system, which includes a system of employee evaluation and remuneration system, training system, managements communication tools, powers of attorney and other factors such as working conditions, atmosphere in the company and informal contacts. In research are used questionnaires, examination of documents and observation, which was conducted in XYZ Company in 2013 and 2014. Proposals from research are purpose to help management of the company to create a coherent system and improve the performance of internal marketing tools.
Praca poświęcona jest narzędziom marketingu wewnętrznego w firmach usługowych. Przedstawiono marketing usług i jego specyfikę, rodzaje marketingu usług oraz koncepcję marketingu wewnętrznego. Szczegółowo zostały opisane narzędzia marketingu wewnętrznego takie jak: system motywowania pracowników, w skład którego wchodzi system ocen pracowniczych oraz system wynagradzania, system szkoleń, narzędzia komunikacyjne ze strony kierownictwa, pełnomocnictwa oraz inne czynniki takie jak warunki i atmosfera pracy w firmie oraz kontakty nieformalne. Do badan własnych zastosowano badania ankietowe, badania dokumentów oraz obserwację, które przeprowadzono w firmie XYZ w roku 2013 i 2014. Wyciągnięte z badań wnioski mają na celu pomóc kierownictwu firmy stworzyć spójny system i poprawić działanie narzędzi marketingu wewnętrznego.