Tytuł pozycji:
Wpływ nowych mediów na rozwój polskiego kabaretu po roku 1989
Musial, Piotr (2014). The impact of new media on development of polish cabaret after 1989. Dissertation under the direction of Dr. Ing. Zbigniew Handzel/, Krakow: IK Institute. 72 s., 69 item. refs, 1 annex + 1 s. Table.New media have contributed to the development of many areas of cultural and artistic activity, and the best example is the Polish cabaret. Previously shown only in small clubs, and cafes, he could use his chance and win many new customers. The success achieved by the cabaret is a very good example of symbiosis with the new means of communication, as the benefits from increased viewership, or listenership is mutual.The main aim of my research was to approve the hypothesis that the development of polish satirical scene shows the best example of possibilities which media provides. In the course of the work an attempt was made to confirm the hypothesis that the Internet helps in the rapid communication of performances, surveys, and that the Internet and digital TV are extensive archive of accomplishments of cabaret teams. Another hypothesis, which wanted to prove confirmation of cabaret impact on the growth of pro-social behavior in Poland, including mergers generational groups. The first chapter provides a theoretical basis for further discussion. It presents the types and characteristics of new media. In the second chapter, there are described the most important bands Polish satirical scenes and new trends in the cabaret. The third chapter contains the part of the research work.
Musiał, Piotr (2014). Wpływ nowych mediów na rozwój polskiego kabaretu po 1989 roku. Praca licencjacka pod kierunkiem dr inż. Zbigniewa Handzla /, Kraków: Instytut IK, 72 s., 69 poz. bibl., 1 aneks + 1 s. tabl.Nowe media przyczyniły się do rozwoju wielu dziedzin działalności kulturalnej i artystycznej, a najlepszym tego przykładem jest polski kabaret. Wcześniej pokazywany tylko w małych klubach, czy kawiarenkach, potrafił wykorzystać swoją szansę i zdobyć wielu nowych odbiorców. Sukces osiągnięty przez kabarety jest bardzo dobrym przykładem symbiozy z nowymi środkami komunikacji, gdyż korzyści ze zwiększonej oglądalności, czy słuchalności są obopólne.Celem moich badań jest potwierdzenie hipotezy, iż rozwój polskiej sceny satyrycznej stanowi najlepszy przykład możliwości, jakie dają nowe media. W toku pracy podjęta została próba potwierdzenia hipotezy głoszącej, że Internet pomaga w szybkim informowaniu o przedstawieniach, przeglądach, a także, że Internet i telewizja cyfrowa są obszernym archiwum dokonań zespołów kabaretowych. Kolejną hipotezą, która chce udowodnić jest potwierdzenie wpływu kabaretu na wzrost zachowań prospołecznych w Polsce, z łączeniem grup pokoleniowych włącznie.Pierwszy rozdział stanowi bazę teoretyczną dalszych rozważań. Przedstawiam w nim rodzaje i charakterystykę nowych mediów. W rozdziale drugim opisuje najważniejsze zespoły polskiej sceny satyrycznej oraz nowe trendy w kabarecie. Rozdział trzeci zawiera część badawczą pracy.