Tytuł pozycji:
Wpływ promocji na kształtowanie pozycji konkurencyjnej obiektu hotelowego na przykładzie hotelu „Turówka & Spa” w Wieliczce
W dobie nasilającej się konkurencji na rynku hotelarskim, promocja stanowi bardzo ważne narzędzie w walce o klienta. Skuteczne działania promocyjne, skoncentrowane na kreowaniu i utrwalaniu obecności hotelu w świadomości potencjalnych nabywców, mogą wpływać na ich decyzje o zakupie oferty i mieć swój udział w sukcesie rynkowym obiektu.Niniejsza praca definiuje główne instrumenty promocji i prezentuje ich zastosowanie w wybranym obiekcie „Turówka Hotel & Spa” w Wieliczce. Celem badań, przeprowadzonych na potrzeby pracy, jest określenie zależności pomiędzy stosowaną promocją i budowaniem pozycji konkurencyjnej hotelu.Obszar zaprezentowanych form promocji obejmuje: reklamę, sprzedaż osobistą, marketing bezpośredni, promocję sprzedaży i public relations. Zdefiniowanie pojęcia promocji, będącej istotnym elementem marketingu–mix oraz scharakteryzowanie każdego z jej poszczególnych instrumentów stanowi teoretyczną podstawę pracy.W dalszej części skoncentrowano się na zbadaniu stopnia powiązania promocji z pozycją konkurencyjną hotelu i dynamiką sprzedaży jego usług. W tym celu wykorzystano zarówno pierwotne źródło informacji, jakie stanowi wywiad przeprowadzony z Dyrektorem Zarządzającym „Turówki”, jak i wtórne w postaci treści publikowanych na internetowych portalach turystycznych. W wyniku analizy przeprowadzonych badań własnych stwierdzono, że promocja odgrywa dużą rolę w osiąganiu wyników sprzedaży hotelu i budowaniu jego marki. Tym samym, promocja ma wpływ na kształtowanie pozycji przedsiębiorstwa i jego rozpoznawalności w realiach konkurencyjnego rynku.
In an era of increasing competition in the hotel market, promotion is a very important tool in the fight for a customer. Effective promotional activities, focused on creating and perpetuating the presence of a hotel in the minds of potentail clients can influence their decisions to purchase an offer and may have their share in the market succes of a given hotel.This thesis defines the main promotion instruments and presents their use in the selected facility called "Turówka Hotel & Spa" in Wieliczka. The aim of the research conducted for this thesis is to determine the relationship between promotion and building up the competitive standing of the hotel.The range of the presented forms of promotion includes: advertising, personal selling, direct marketing, sales promotion and public relations. Defining the concept of promotion, which is an important element of the marketing mix and characterizing each of its individual instruments constitute the theoretical basis for the thesis.The next part focuses on analyzing the extent to which the promotion and the competitive standing of the hotel, as well as the sales growth of its services, are linked. For this purpose, both the primary source of information, i.e. the interview with the Managing Director of "Turówka" and the secondary one in the form of texts published on the tourist websites, have been used. As a result of the analysis of the present studies it has been found that promotion plays a big role in achieving sales results for a hotel and building its brand. Thus, the promotion has influence on the position of the company and its recognition in today’s competitive market.