Tytuł pozycji:
Media and music on the background of important social events in the twentieth century
Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy, zatytułowany "Definicje przekazu medialnego i muzycznego", zawiera charakterystykę przekazów tworzonych przez media oraz artystów muzycznych. Zwracam tam uwagę na definicje, cechy oraz założenia. Następny rozdział pt. "Medialny obraz wybranych wydarzeń". W tej części skupiam się na przedstawieniu, w jaki sposób, media pisały na temat takich wydarzeń jak: Wojna w Wietnamie, rewolucja kulturalna w Wielkiej Brytanii, walka Afroamerykanów o równouprawnienie, upadek ZSRR, czy Konflikt Bałkański. Rozdział drugi, dodatkowo uzupełniony jest o fotografie kojarzące się w sposób subiektywny z powyższymi wydarzeniami. Rozdział trzeci, to przedstawienie, jaki obraz wyłania się z tekstów muzycznych odnoszących się do wyżej wymienionych wydarzeń. W tym rozdziale w dużej mierze powołuję się na publikacje Johna A. Slobody, jednego z pionierów subdyscypliny psychologicznej, nazwanej psychologią muzyki. Ma on w swojej bibliografii paręnaście pozycji dotyczących muzyki, przekazów muzycznych oraz oddziaływania muzyki na ludzką psychikę i postrzeganie świata. Ostatni rozdział jest syntezą wszystkich rozważań oraz prezentacją wniosków nasuwających się po zestawieniu dwóch typów przekazu.
The work consists of four chapters. The first chapter, entitled 'Definitions of media and music, "contains the characteristics of messages created by the media and music artists. I turn there attention to the definitions, characteristics and assumptions. Next chapter "The media image of the selected events." In this section, I focus on the presentation of how the media wrote about events such as the Vietnam War, the Cultural Revolution in Britain, the struggle of African Americans for equal rights, the collapse of the Soviet Union and the Balkan conflict. The second chapter, further complemented by an evocative photographs in a subjective manner with these events. The third chapter is to present, what picture emerges from the musical texts relating to the above-mentioned events. In this chapter, I refer largely to the publication of John A. Sloboda, one of the pioneers of psychology subdiscipline, called the psychology of music. He has in his bibliography dozen or so items on the music, music transfers and the impact of music on the human psyche and perception of the world. The final chapter is a synthesis of all the considerations and presentation of conclusions arising after combination of two types of media