Tytuł pozycji:
The 3rd Program of Polish Radio against the background of radio market in Poland. Radio personalities and comparison of selected music programs
Trójka to radio, które stanowiło dużą odmienność i świeżość na tle polskich mediów czasów PRL. Oferowało muzykę i programy niespotykane w innych stacjach, których oferta była zresztą bardzo skromna. Po zmianie ustroju krajobraz medialny, m.in. radiowy, uległ w Polsce diametralnej zmianie. Dotychczas bardzo innowacyjna i prowadzona z przymrużeniem oka Trójka przestała być liderem w tej dziedzinie. Pojawiły się stacje komercyjne, które szybko zyskały audytorium. Praca jest próbą odpowiedzenia na pytanie, jak dziś wygląda sytuacja Trójki na tle zróżnicowanego rynku radiowego - jakie ma cechy wyróżniające, do kogo kieruje swój program oraz dlaczego i czy w ogóle warto jej słuchać.
The Third Program of Polish Radio was a significant dissimilarity and freshness against the background of the media in PRL. It provided the music and programs that was unable to hear in other radio stations. After the change of political system also the media landscape has changed radically. "Trojka" was no longer a leader as an innovative and fresh radio. The commercial stations have appeared and they quickly gained the auditorium. This work is trying to place the Third Program on the background of modern differential radio market in Poland.