Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The role of Situational Attribution Training in reducing automatic ingroup stereotyping

Tytuł:
The role of Situational Attribution Training in reducing automatic ingroup stereotyping
Rola Treningu Atrybucji Sytuacyjnych w redukcji automatycznej stereotypizacji grupy własnej
Autorzy:
Mironiuk, Olga
Słowa kluczowe:
trening atrybucji sytuacyjnych, stereotypizacja grupy własnej, redukcja uprzedzeń
situational attribution training, in-group stereotyping, bias reduction
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the present study was investigating the influence of Situational Attribution Training on reducing automatic in-group stereotyping. The experiment was conducted with the control of age and level of prejudice of female participants. Participation in training had no effect on the inhibition of the phenomenon of automatic stereotyping. It was shown that the response time in the experimental group, contrary to earlier assumptions, was shorter than response time in the control group for both stereotypical and neutral situations. The effect of higher level of prejudice on the response time was not observed, however this effect turned out to be essential for the correctness of participants’ answers. The experimental group gave more correct answers than the control group only in the neutral condition, but the last training session showed increased number of responses for the situations based on stereotypes of competence, which proves the partial effectiveness of the training.

Celem niniejszej pracy było zbadanie wpływu Treningu Atrybucji Sytuacyjnych na redukcję automatycznej stereotypizacji grupy własnej. W treningu uczestniczyły wyłącznie kobiety. Eksperyment przeprowadzony został przy kontroli wieku oraz poziomu uprzedzeń badanych. Uczestnictwo w treningu nie wpłynęło na zahamowanie zjawiska automatycznej stereotypizacji. Czas odpowiedzi badanych z grupy eksperymentalnej, wbrew poczynionym wcześniej założeniom, był krótszy niż czas odpowiedzi badanych z grupy kontrolnej zarówno w wypadku oceny sytuacji stereotypowych jak i neutralnych. Nie zaobserwowano wpływu wyższego poziomu uprzedzeń badanych na ich czas reakcji, wpływ ten okazał się jednak istotny dla poprawności ich odpowiedzi. Grupa eksperymentalna udzielała większej niż grupa kontrolna ilości poprawnych odpowiedzi wyłącznie w warunku neutralnym, w ostatnim treningu wzrosła za to poprawność jej odpowiedzi w ocenie sytuacji opartych na stereotypach kompetencji. Świadczy to o częściowej skuteczności treningu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies