Tytuł pozycji:
Level of satisfaction of young consumers from participating in loyalty programs
The paper discusses the issue of loyalty programs and measure satisfaction, Jagiellonian University students, with participation in these programs. The aim of the study was to measure the level of satisfaction of young consumers from participating in loyalty programs and to indicate the dependency between selected factors and the satisfaction. The analyzed factors were the size, type of program, industry and reward in loyalty programs also commitment to loyalty programs and the number of programs in which they participate as well as socio-demographic factors like gender, income, and hometown. The method was an anonymous questionnaire. Analysis showed the relationship between size of the program, type of program and commitment to participation and satisfaction with participation in the loyalty program.
W pracy omówiono zagadnienie programów lojalnościowych oraz mierzenia satysfakcji studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego, z uczestnictwa w tych programach. Celem pracy było zmierzenie poziomu satysfakcji młodych konsumentów z udziału w programach lojalnościowych oraz wykazanie zależności miedzy wybranymi czynnikami, a satysfakcją z uczestnictwa w programie. Do analizowanych czynników należy wielkość, rodzaj, branża i nagrody programu lojalnościowego, zaangażowanie uczestników programów lojalnościowych i liczba programów w których uczestniczą, jak również czynniki społeczno-demograficzne; pleć, dochód i miejsce pochodzenia. Praca wykazała zależność miedzy wielkością programu, rodzajem programu i zaangażowaniem w uczestnictwo a satysfakcją z udziału w programie lojalnościowym.