Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The success of a TV station in the times of digital television. The case of TV Puls – analysis of season schedule.

Tytuł:
The success of a TV station in the times of digital television. The case of TV Puls – analysis of season schedule.
Sukces stacji komercyjnej w dobie telewizji cyfrowej. Przykład TV Puls - analiza ramówki
Autorzy:
Wiskulski, Mateusz
Słowa kluczowe:
telewizja, cyfryzacja, TV Puls, ramówka, DVB-T
television, digitalization, TV Puls, season schedule, DVB-T
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W kwietniu 2014 r. miało miejsce ważne wydarzenie na polskim rynku medialnym – zakończył się proces cyfryzacji naziemnej telewizji. Powstały trzy multipleksy cyfrowe, co umożliwiło obecnym na nich nadawcom pokrycie zasięgiem niemal całej powierzchni kraju. Wzmocniło to obserwowany od kilku lat spadek oglądalności największych polskich kanałów, czyli tzw. wielkiej czwórki (TVP 1, TVP 2, Polsat, TVN). Z biegiem czasu coraz więcej zyskują mniejsze kanały, z których na pozycję lidera wysuwa się TV Puls. Stacja ciągle poprawia swoje wyniki oglądalności i sprawia, że powoli zaczynamy wręcz mówić o "wielkiej piątce". Niniejsza praca ma na celu zbadanie, poprzez analizę ramówki, w jakim stopniu sukces TV Puls jest zasługą własnej oferty programowej. Pierwszy rozdział przybliża historię telewizji w Polsce od 1989 r. i pokazuje, jak kształtował się obecny układ kanałów. Drugi rozdział skupia się wyłącznie na TV Puls i jej przeobrażeniach od stacji katolickiej do rozrywkowej. W trzecim rozdziale omawiam proces cyfryzacji telewizji oraz zmiany, jakie wprowadza nowa technologia. Czwarty rozdział to analiza ramówki TV Puls z lat 2010-2014, czyli podczas całego przebiegu cyfryzacji. W zakończeniu następuje zestawienie efektów badań i obecnej sytuacji na rynku telewizyjnym. Praca nie odpowiada jednoznacznie na postawione pytania, ale wskazuje wiele ważnych aspektów, które mogą stanowić punkt wyjścia do dalszych poszukiwań.

An important event was taking place in the Polish media market in April 2014 – it was the end of the digitalization of terrestrial television. This process created three digital multiplexes, which allowed broadcasters to reach almost every place in the country. It has intensified the decrease of the audience of the main Polish tv channels, which are called “the big four” (TVP 1, TVP 2, Polsat, TVN). As time goes by smaller channels gain more and more. The leader of them is TV Puls. This TV station is still improving its viewership and even effect we're beginning to talk about “the big five”. The goal of this thesis is to study, by analyzing the season schedule, the extent to which the success of TV Puls is due to their own programming. The first chapter is about the history of television in Poland afert 1989 and shows how the current system of channels was created. The second chapter is focused only on TV Puls and their change from Catholic to an entertainment channel. In third chapter I discuss the digitalization process and the changes which come with new technology. Chapter Four is an analysis of TV Puls's season schedule in the years 2010-2014, that is during the entire digitalization process. In the ending I compare research results to the current situation in the television market. This thesis didn't clearly answer all questions, but it shows many important aspects, which may be good starting point to further exploration.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies