Tytuł pozycji:
Wykorzystanie komunikacji marketingowej w budowaniu wizerunku firmy Nestlé wśród klientów na rynku międzynarodowym.
The aim of the present work is to analyze how marketing communication influences consumers’ perception of the company. The work indicates the basic concepts of marketing communications, their characteristics and functions. What is more, by defining their key concepts, the paper describes some of the most important brand building strategies, tools and methods that are being used in the international market. Information based on the Nestlé case study led to a conclusion that the marketing communication plays an important role and greatly contributes to perceiving the company’s image and reputation. Being influenced by advertisements and marketing campaigns, consumers form their own opinions about the company, its products and services. The work also demonstrates that it is crucial to understand that people in different countries may require adjusting different promotional strategies, developing local executions and other modifications – individual interpretation may vary widely from the intended marketing message.
Celem pracy jest analiza zależności pomiędzy postrzeganiem przedsiębiorstwa przez konsumentów a wykorzystywaną przez nie komunikacją marketingową. Przywołane zostają podstawowe pojęcia związane z komunikacją marketingową, jej charakterystyka oraz funkcje. Przedstawione są ponadto metody i narzędzia służące budowaniu wizerunku firmy na rynku międzynarodowym oraz zdefiniowane najważniejsze pojęcia z nimi powiązane. Uzyskane na podstawie analizy firmy Nestlé informacje pozwoliły na wysnucie wniosku, że komunikacja marketingowa ma ważne znaczenie dla postrzegania organizacji przez otoczenie zewnętrzne. Konsumenci, pod wpływem kolejnych przekazów, wyrabiają swoje własne zdanie na temat firmy i jej oferty. Praca dowodzi również, że kraj pochodzenia odbiorcy jest jednym z czynników, które warunkować mogą wybór strategii działania przez przedsiębiorstwo – ten sam przekaz nie gwarantuje jednakowej interpretacji oraz efektów.