Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Franchising jako źródło finansowania działalności gospodarczej"

Tytuł:
"Franchising jako źródło finansowania działalności gospodarczej"
Franchising as source of corporate finance
Autorzy:
Piątek, Magdalena
Słowa kluczowe:
economic activity – financing – franchising – gastronomy – McDonald’s.
działalność gospodarcza – finansowanie – franchising – gastronomia – McDonald’s
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the Bachelor thesis is to show that society is more and more interested in franchising. In this paperwork was used literature about many kinds of possibilities of corporate finance. Statistical datas are from Główny Urząd Statystyczny and from report, which was prepared by firm called PROFIT system. Thanks to them we can notice expansion of the franchising on the whole world. Especially in Poland increased amount of service units – since 2011 to 2012 grown at about 15%. The empirical chapter is about gastronomy and McDonald’s. In this part of thesis we can observe that McDonald’s is indeed very relevant chain of restaurants in the global market. This is the biggest business in Poland, which thrives on the principle of the franchising – in year 2013 there were 327 restaurants of McDoanld’s.

Celem pracy było ukazanie istoty franchisingu, jak i zwrócenie uwagi na coraz większe zainteresowanie tym zagadnieniem wśród społeczeństwa. Korzystano z literatury dotyczącej sposobów finansowania przedsiębiorstw, a dane statystyczne pochodzą głównie z Głównego Urzędu Statystycznego i raportu opracowanego przez firmę PROFIT system. Dzięki nim dostrzeżono rozwój franczyzy na rynku globalny oraz w Polsce. Szacuje się, iż w 2013 roku działało na polskim rynku około 930 systemów franczyzowych. Szczególnie wzrosła ilość lokali usługowych działających na zasadzie franczyzy, bowiem w 2012 roku było ich o 15% więcej w porównaniu do roku poprzedniego. Skupiając się natomiast na rozdziale empirycznym, gdzie analizowaną siecią był McDonald’s dostrzega się znaczenie tej marki w całym świecie. To największa sieć franczyzowa prosperująca w Polsce, w roku 2013 działało na jej terenie 327 restauracji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies