Tytuł pozycji:
Retoryka jako narzędzie perswazji w komunikacji reklamowej.
- Tytuł:
-
Retoryka jako narzędzie perswazji w komunikacji reklamowej.
Rhetoric as a mean of persuasion in the language of advertisement.
La retorica come arma della persuasione nella comunicazione pubblicitaria.
- Autorzy:
-
Wrzeszcz, Paulina
- Słowa kluczowe:
-
reklama, język reklamy, perswazja, retoryka
advertisement, language of advertisement, rhetoric, persuasion
pubblicità, linguaggio pubblicitario, persuasione, retorica
- Język:
-
włoski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Reklama, wymyślona wyłącznie w celu ułatwienia procesu sprzedaży, w obecnych czasach, za pomocą perswazji, nie tylko nakłania klienta do zakupu danego produktu, ale narzuca również określony styl życia i kreuje nowe modele społeczne. Reklama, posługując sie bardzo prostym narzędziem, jakim są słowa, jest w stanie rozbudzić w umyśle konsumenta potrzeby i pragnienia dotąd mu nieznane. Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie analizy interpretacyjnej wybranych reklam włoskich by udowodnić jak ogromne znaczenie w komunikacji reklamowej mają poszczególne słowa zastosowane w oparciu o zasady retoryki.
La pubblicità, originariamente inventata al solo fine di facilitare la vendita di merci, oggigiorno non solo persuade un potenziale cliente all’acquisto, ma svolge anche un ruolo di promotrice di stili di vita e di mode. La pubblicità avvalendosi di uno strumento assai semplice, ovvero le parole, riesce ad innescare nella mente dell’acquirente nuovi desideri e bisogni. Il presente lavoro si prefigge l’obiettivo di effettuare un'analisi interpretativa degli esempi di pubblicita italiane per dimostrare il potere della parola ed il ruolo della retorica al servizio della persuasione.
Advertisement was originally invented only to faciliate the sales of goods. Nowadays, however, it not only persuades a potential client to purchase something, but also promotes a certain lifestyle or fashion style. Advertisement using its very simple means, namely words, manages to evoke new desires and needs in people's minds. The presented work reveals an interpretative analysis of certain examples of Italian advertisement in order to demonstrate the power of language and the role of rhetorics when it comes to persuation.