Tytuł pozycji:
Czynniki determinujące wybory konsumentów w sektorze kosmetycznym na przykładzie marki NIVEA.
The following paper discusses the determinants of consumers choices in the cosmetics sector in the case of NIVEA brand. The aim of the study was to confirm that the decisions of consumers in this sector in the case of a particular brand are dependent on a number of reasons, both internal and external.The first part of the paper presents the making decision process together with their circumstances. This chapter describes the behavior of customers which they are guided during making decisions about choosing products in the cosmetic sector and influence, from which it follows this choice. It was also shown that the needs of customers are an important element that affects their behavior. It lists a number of factors: sex, age, education or family status that affect the attitude of the consumer during purchase a particular brand of cosmetics.In the next part of the work is shown that the internal and external reasons play a huge role in the decision making process during purchase. The internal factors include: the process of learning, habits and customs, and external: family and culture. Each of these factors individually shapes consumer behavior during selecting a product.The last part of the work presents the NIVEA brand and analysis concerning the decision making process during cosmetics purchase of this brand. The study used quantitative studies. The results of the mentioned analysis/studies are shown in the graphs in third part of the work.
W poniższej pracy omówiono czynniki determinujące wybory konsumentów w sektorze kosmetycznym na przykładzie marki NIVEA. Celem pracy było potwierdzenie, iż decyzje konsumentów w omawianym sektorze na przykładzie konkretnej marki zależne są od wielu przyczyn, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. Pierwsza część pracy przedstawia proces decyzyjny wraz z uwarunkowaniami. W rozdziale tym omawiane są zachowania klientów jakimi kierują się oni podczas podejmowania decyzji o wyborze produktów w sektorze kosmetycznym oraz wpływy, z których wynika ten wybór. Wykazano również, że potrzeby nabywców są ważnym elementem wpływających na ich zachowanie. Wymienia się wiele czynników m. in. płeć, wiek, wykształcenie czy status rodzinny, które wpływają na postawę konsumenta do zakupu kosmetyków konkretnej marki.W kolejnej części pracy ukazane zostały przyczyny zewnętrzne oraz wewnętrzne, które odgrywają dużą rolę w procesie decyzyjnym konsumentów. Do czynników wewnętrznych zaliczyć można: proces uczenia się, nawyki oraz zwyczaje, natomiast do zewnętrznych: rodzinę, kulturę. Każdy z tych czynników indywidualnie kształtuje zachowanie konsumenta podczas wyboru danego produktu. Ostatnia część pracy prezentuje markę NIVEA oraz analizę badań naukowych, które pokazują czym klienci kierują się podczas zakupu kosmetyków tej firmy.W pracy zastosowano badania ilościowe. Wyniki z wyżej wspomnianych badań przedstawiono na wykresach zamieszczonych w trzeciej części pracy