Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Differences in creation of image of man and woman in commercial ads contained in the lifestyle magazines for man and woman

Tytuł:
Differences in creation of image of man and woman in commercial ads contained in the lifestyle magazines for man and woman
Różnice w sposobie kreowania wizerunku kobiety i mężczyzny w ogłoszeniach reklamowych zamieszczonych w pismach lifestylowych dla kobiet i mężczyzn
Autorzy:
Ćmiel, Joanna
Słowa kluczowe:
reklama, czasopismo, wizerunek, kobieta, mężczyzna
advertisement, magazine, picture, man, woman
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca ma na celu ukazanie różnic w wizerunku kobiety i mężczyzny w reklamach zamieszczonych w pismach lifestylowych Twój Styl i Men’s Health. Poszczególne rozdziały dotyczą znaczenia reklamy dla dyskursu publicznego, tradycyjnego wizerunku kobiety i mężczyzny w reklamie oraz ewolucji tego wizerunku. W części empirycznej pracy przeprowadzono badania obejmujące 532 ogłoszenia reklamowe. Przeanalizowane zostały: wygląd, płeć, wiek, otoczenie postaci występujących w reklamach a także to jakie produkty były reklamowane oraz jaką rolę społeczną pełnili bohaterowie reklam. Analiza wykazała istotne różnice w przedstawianiu wizerunku kobiety jak i mężczyzny w obu magazynach lifestylowych.

The purpose of this paper is to show the differences in picture of man and woman in advertisements in the life style magazines „Twój Styl” and „Men’s Health”. Individual paragraphs contain information about the importance of the commercials for the public discourse, traditional appearance of man and woman in commercials and its evolution with time. The empiric part of the paper contains research about 532 commercials. The following characteristics were analyzed: appearance, gender, age, the environment in which the characters are in, what products were advertised and what social role was fulfilled by the people in commercials. Analysis has shown the significant differences in appearance of man and woman in both lifestyle magazines.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies