Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kompetentne uczesnictwo w kulturze telewizji jako źródło awansu społecznego

Tytuł:
Kompetentne uczesnictwo w kulturze telewizji jako źródło awansu społecznego
Competent participation in the culture of television as a way to achieve an social advancement
Autorzy:
Popiel-Rzucidło, Ewa
Słowa kluczowe:
telewizja rzeczywistości, telewizyjne metamorfozy, uczestnictwo w kulturze, kompetencja kulturowa, awans społeczny.
reality TV, makeover television, cultural participation, cultural competence, social advancement.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autorka podejmuje socjologiczną analizę nowej formy uczestnictwa w kulturze, opierającej się na kompetentnym uczestnictwie jednostek w telewizyjnych metamorfozach, eksploatowaniu zdobytych w telewizji kapitałów i wykorzystywaniu ich do podwyższania własnej pozycji społecznej. Pierwsza część pracy koncentruje się na przedstawieniu koncepcji telewizji rzeczywistości jako tła umożliwiającego zaistnienie analizowanego zjawiska. Następie, autorka definiuje najważniejsze kategorie analityczne pracy, takie jak: uczestnictwo w kulturze telewizji i kompetencja kulturowa oraz analizuje relację między nimi a pozycją społeczną jednostki. Trzonem pracy jest rozdział poświęcony analizie wyników badań własnych, w ramach których przeprowadzone zostały wywiady z uczestnikami telewizyjnych metamorfoz. Celem pracy jest ostateczne zweryfikowanie hipotezy, zakładającej iż możliwe jest wykorzystanie kompetentnego uczestnictwa w kulturze telewizji do pomnażania kapitałów i realizacji dążeń do awansu społecznego.

This thesis contains a sociological analysis of the new forms of cultural participation, based on competent participation of individuals in television makeovers, exploitation of capitals gained in television and use them to increase their own social position. The author first describes the concept of reality television as a background of the analyzed phenomenon. Next, the author defines the most important categories of analytical work, such as participation in culture of television and cultural competence, and analyzes the relationship between them and the social status. The aim of the last chapter is to verify the main hypothesis, which assumes that it is possible to use a competent participation in the culture of television to multiply capitals and achieve an social advancement.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies