Tytuł pozycji:
Generation Y as a challenge for employer branding
In this thesis was shown the increasing matter of actions from the employer branding area, especially in the context of Y generation on the labor market. More and more companies are aware of the need of building good picture of the employer, however if their actions in this area could meet the receivers, organizations should include the age difference and more efficiently pick the external communication tools to specific groups of recipients.In the first chapter was shown the generation segmentation and characteristics of every group. Chapter focused on the characteristic from the point of view of the most important group in this job – Y generation. The second chapter talks about theoretical aspects of employer branding and it’s history and also it’s goals, idea and different types. Another chapter focuses on recent and proposed tools used to external communication of employer branding with generation Y. There were shown examples of apparatus, those traditional – offline and also modern – online. The last chapter talks about the methodology of research.Thanks to research was obtained objective was to investigate the generation Y, so that you can diagnose the needs and expectations of this group, which are necessary to create an effective strategy for employer branding. The results of the research showed that Y generation needs the use of innovative activities and tools in the area of building employer image.
W pracy ukazano rosnące znaczenie działań z zakresu employer brandingu, zwłaszcza w kontekście pokolenia Y na rynku pracy. Coraz więcej firm jest świadomych potrzeby budowania wizerunku pracodawcy, jednak, aby działania w tym obszarze trafiały do odbiorców, organizacje powinny uwzględnić występujące różnice pokoleniowe i skuteczniej dobierać narzędzia komunikacji zewnętrznej do konkretnych grup odbiorców.W rozdziale pierwszym przedstawiono segmentację pokoleniową oraz scharakteryzowano każdą z grup. Skupiono się także na charakterystyce najważniejszej z punktu widzenia tej pracy – generacji Y. Rozdział drugi przedstawia podstawy teoretyczne employer brandingu i jego rys historyczny, a także istotę, cele oraz jego rodzaje. Kolejny rozdział skupia się na aktualnych i proponowanych narzędziach służących do zewnętrznej komunikacji employer brandingowej z pokoleniem Y. Przedstawiono w nim przykłady narzędzi employer brandingowych, zarówno tych tradycyjnych – offline, jak również tych nowoczesnych – online. Ostatni rozdział to metodologii badań własnych. Dzięki przeprowadzonym badaniom został uzyskany cel, jakim było poznanie pokolenia Y, tak aby można było zdiagnozować potrzeby i oczekiwania tej grupy, które są konieczne do stworzenia skutecznej strategii employer brandingowej. Wyniki badań pokazały, że pokolenie Y wymaga zastosowania innowacyjnych działań i narzędzi w obszarze budowania wizerunku pracodawcy.