Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Retoryka reklamy kosmetyków w perspektywie międzyjęzykowej

Tytuł:
Retoryka reklamy kosmetyków w perspektywie międzyjęzykowej
Rhetoric of cosmetics advertising in a cross-linguistic perspective.
Autorzy:
Cieślak, Zofia
Słowa kluczowe:
advertising translation, rhetoric of advertising, Internet advertising, rhetorical means, Skopos theory
tłumaczenie reklamy, retoryka reklamy, reklama internetowa, środki retoryczne, teoria skoposu
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest zbadanie retoryki reklamy internetowej w perspektywie międzyjęzykowej. W części teoretycznej pracy omówione zostaje pojęcie reklamy, jej funkcje, a także wybrane środki retoryczne stosowane w dyskursie reklamowym. Omówiona jest także teoria skoposu i jej zastosowanie w tłumaczeniu reklamy. Analiza przeprowadzona jest na przykładzie francuskich, angielskich i polskicj wersji stron internetowych trzech marek kosmetycznych: Garnier, La Roche-Posay oraz Lancôme, i ma na celu wskazanie różnic w użyciu figur i tropów retorycznych.

The goal of the thesis is to study the rhetoric of Internet advertising in a cross-linguistic perspective. The theoretical part of the thesis introduces the notion of advertising, its different functions as well as the selected rhetorical means used in advertising discourse. It also discussed the Skopos theory and its application in advertising translation. The analysis is conducted on the example of French, English and Polish websites of three cosmetic brands: Garnier, La Roche-Posay and Lancôme, and it aims at pointing out differences in the use of rhetorical figures and tropes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies