Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza oferty edukacyjnej z zakresu sztuki współczesnej na przykładzie krakowskich instytucji kultury: Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, Muzeum Narodowego oraz Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki

Tytuł:
Analiza oferty edukacyjnej z zakresu sztuki współczesnej na przykładzie krakowskich instytucji kultury: Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, Muzeum Narodowego oraz Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki
Anąlysis of contemporary art-based educational offer of Museum of Contemporary Art in Krakow, Main Building of National Museum in Krakow, and Bunkier Sztuki Gallery of Contemporary Art
Autorzy:
Janikowska, Zofia
Słowa kluczowe:
SZTUKA WSPÓŁCZESNA — EDUKACJA KULTURALNA — KULTURA — KRAKÓW
CONTEMPORARY ART — CULTURAL EDUCATION — CULTURE — KRAKOW
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Country’s development depends on many factors. One of them is culture and arts popularity which can be improved by proper cultural education made by institutions responsible for it.In this paper author’s intention is to analyse a level of cultural education of MOCAK Museum of Contemporary Art, National Museum in Cracow and Bunkier Sztuki Gallery.The author verified that described organisations stay in accordance with strategic assumptions of polish law and what polish citizens demand from cultural sector.Assuming the results, it is clear that popularisation of culture and arts should be made in other ways, for example marketing activities. It is also crucial to maintain present level of cultural tuition in Cracow’s art galleries and museums.

Rozwój gospodarczy zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest kultura i sztuka. Poziom ich popularyzacji w dużej mierze zależy od właściwej edukacji kulturalnej.W swojej pracy autorka stara się zbadać jej poziom na przykładzie Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie, Muzeum Narodowego w Krakowie oraz Galerii Bunkier Sztuki.Autorka poddaje analizie działalność edukacyjną powyższych instytucji i sprawdza, czy realizują one priorytety państwa oraz odpowiadają oczekiwaniom odbiorców.Biorąc pod uwagę wnioski płynące z dokonanej analizy, należy szukać narzędzi popularyzacji kultury również na innych płaszczyznach, np. marketingowych, oraz dołożyć wszelkich starań, by utrzymać obecny poziom oferty kulturalnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies