Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The image creation of Rusia and Russians in the press of the electronic editions of "Fact" and "Super Express"

Tytuł:
The image creation of Rusia and Russians in the press of the electronic editions of "Fact" and "Super Express"
Kreowanie wizerunku w tabloidach na przykładzie Rosji i Rosjan na łamach elektronicznych wydań "Faktu" i "Super Expressu"
Autorzy:
Frasik, Joanna
Słowa kluczowe:
Tabloid, Rosja, Rosjanie, Wizerunek
Tabloid, Russia, Russians, image
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca magisterska podejmuje temat kreowania wizerunku w tabloidach na przykładzie Rosji i Rosjan w elektronicznych wydaniach „Faktu” i „ Super Expressu”. Praca ukazuje sposób, w jaki polskie tabloidy przedstawiają społeczeństwo rosyjskie, na czele z politykami i żołnierzami. Część badawcza została została wykonana w oparciu o analizę zawartości treści artykułów na przestrzeni pięciu lat (2008-2013). Celem tej pracy było ukazanie tendencyjnego i stereotypowego obrazu społeczeństwa rosyjskiego na łamach „Faktu” i „Super Expressu”. Podczas badań wyodrębnione zostały grupy postaci i kategorii dominujące na łamach powyższych dzienników. Praca udowadnia, że sposób kreowania wizerunku Rosjan przez polską prasę tabloidową jest stronniczy i perswazyjny, a wydźwięk wszystkich badanych tekstów ma negatywny i wrogi charakter.

The present thesis takes on the theme the image creation of Russia and Russians in the press of electronic editions of "Fakt" and "Super Express". It shows how the Polish tabloids illustrate Russian society led by politicians and soldiers. Research part has been based on the analysis of the articles content over the five years (2008-2013). The aim of this thesis was to present a tendentious and stereotypical image of Russian society in "Fact" and "Super Express". The research has identified a group of characters and the dominant category in the press of these journals. The thesis proves that the method of image creation of the Russians by the Polish tabloid press is biased and persuasive, and the tone of all the studied texts has a negative and hostile nature.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies