Tytuł pozycji:
Media view of the change in the catholic church 50 years after Vatican Council II - on the examples of catholic weekly press: "Gość Niedzielny" and "Tygodnik Powszechny"
Praca przedstawia różnice i podobieństwa pomiędzy wizją Kościoła nakreśloną w dokumentach Soboru Watykańskiego Drugiego, a jego medialnym wizerunkiem na przykładzie dwóch polskich tygodników katolickich: "Gościa Niedzielnego" oraz "Tygodnika Powszechnego". W ten sposób analizowana jest spójność prezentowanych modeli Kościoła, wpływ mediów na recepcję i rozpowszechnianie idei soborowych, jak i sposoby ich interpretacji. Praca pozwala również na szerszą perspektywę na obecność tematów powiązanych z Kościołem katolickim w dyskursie medialnym.
Presented analysis shows the differences and similarities between the vision of the church created in the documents of the Vatican Council II and a its media image based on the examples of two polish catholic weekly press: "Gość Niedzielny" and "Tygodnik Powszechny". This way we can analyse the cohesion of presented models of the church, media influence on reception and dissemination of ideas of council, as well the ways they are interpreted. This work also enables us to see the broad view on the presence of church isssues in the media space.