Tytuł pozycji:
Products advertising agencies on the internet market as an example portal onet.pl
This paper shows how the growing online advertising market in the last few years and what are the forecasts for the market in the coming years. The first chapter presents the possibility to use internet marketing, basic information related to the electronic market and the differences between traditional and online marketing. The second chapter is written down goals and functions of advertising and most forms of advertising media. The last chapter is a case study Onet.pl - one of the most important sites in Poland. Based on the research it can be concluded that Onet.pl a great place for companies that want to promote on the internet, but they must have large budgets to this form of advertising.
Niniejsza praca pokazuje jak rozwija się rynek reklamy internetowej w przeciągu ostatnich kilkunastu lat i jakie są prognozy dla tego rynku na nadchodzące lata. W pierwszym rozdziale przedstawiono możliwości wykorzystania marketingu w internecie, podstawowe informacje związane z rynkiem elektronicznym, a także różnice między marketingiem tradycyjnym a internetowym. Rozdział drugi opisuje cele i funkcje reklamy oraz najważniejsze formy reklamy medialnej. Ostatni rozdział to studium przypadku Onet.pl – jednego z najważniejszych portali w Polsce.Na podstawie badań można stwierdzić, że Onet.pl to świetne miejsce dla firm, które chcą się promować w internecie, jednak muszą mieć one duże budżety na tą formę reklamy.