Tytuł pozycji:
Gossip web portals as a source of new opportunities for the process of celebrity effect
Pojawienie się plotkarskich portali internetowych przyczyniło się do wzrostu zainteresowania celebrytami. Plotki funkcjonujące na ich temat stanowią ciekawe pole badawcze. Głównym celem pracy jest przeanalizowanie portali plotkarskich w teorii i zweryfikowanie teorii w praktyce na przykładzie trzech wybranych serwisów plotkarskich: Nocoty.pl, Plejada.onet.pl, Pudelek.pl. Przeprowadzona analiza wykazała, że w każdym z omawianych portali ma miejsce rozwój zjawiska celebrytyzmu, jednak w zróżnicowanym stopniu. Plotka kreuje pożądany wizerunek celebryty, wpływając na jego odbiór w serwisach plotkarskich.
The emergence of gossip web portals contributed to the growth of interest in celebrities. Rumors about them are an interesting field of research. The main aim of this M.A. thesis is to analyse gossip web portals from the theoretical perspective and to verify this theory in practice on the example of three selected gossip websites: Nocoty.pl, Plejada.onet.pl, Pudelek.pl. Studies have shown that in each of these websites there is found the process of celebrity effect, but to different extent. Rumor creates the desired image of a celebrity, affecting its reception in the gossip websites.