Tytuł pozycji:
Batalie między użytkownikami w grach sieciowych
- Tytuł:
-
Batalie między użytkownikami w grach sieciowych
Confrontations between competitors in MMO games
- Autorzy:
-
Błaszczak, Błażej
- Słowa kluczowe:
-
online games, gamer, rivalry, battle, communication, relationship, MMO
gry sieciowe, gracz, rywalizacja, batalie, komunikacja, relacje interpersonalne, MMO
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This dissertation describes issues relevant to communication confrontations between competitors in MMO games. In this paper, I have explained and also characterized terms like on-line games, channels of communication, forms of communication and rivalry. What is more, probably the most important determinants of relationship between online gamers. In the introduction I have briefly described progress of mass culture in recent times. This part contains present knowledge about creation of the web and the first online games. These things have been shown as the most important constituent of twenty-first-century culture. In the first chapter I have characterized selective kinds of online games as well as it’s history. The second chapter includes basic forms and channels of communication between online gamers. In the third chapter I have detailed relationships between members within the social groups existing in the world of games. Furthermore, this chapter presents adopted attitudes of players and also explains how it is already affecting relations between them. Besides, it includes depiction of the phenomenon of aggression as an form of relationships and interdependence between real and virtual personality of gamers. The next part includes the paramount aspects of creation and functioning of the the online social groups, also existing in the online world of games. Moreover, in the same part of dissertation were analyzed the phenomenon of rivalry between any organization or individual inside the land of gaming. In conclusion of this paper, I included overall summary of theme. At the end of it I featured appendix comprising lists of pictures, engraving and tables.
Tematem owej pracy dyplomowej jest „Batalie pomiędzy uczestnikami w grach sieciowych”. Praca sama w sobie jest próbą wytłumaczenia i scharakteryzowania pojęcia gier sieciowych, przedstawienia relacji kanałów i form komunikacji ze zjawiskiem współzawodnictwa pomiędzy ich uczestnikami, a także przedstawienie najważniejszych czynników warunkujących rodzaj, typ i stan relacji między graczami. We wstępie dokonano wprowadzenia do tematu, pokrótce opisano rozwój kultury masowej, której elementem było stworzenie Internetu oraz powstanie pierwszych gier sieciowych. Przedstawiono je jako jeden z ważniejszych elementów kultury XXI wieku. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano pojęcie gier sieciowych, pokrótce przedstawiono ich historię, a także scharakteryzowano ich najważniejsze rodzaje, podkreślając ich szczególne cechy gatunkowe. W rozdziale drugim przedstawiono podstawowe formy i kanały komunikacji pomiędzy uczestnikami gier sieciowych. W rozdziale trzecim dokonano szczegółowej analizy relacji interpersonalnych w obrębie społeczności gier sieciowych. Scharakteryzowano najważniejsze postawy graczy i ich wpływ na relacje pomiędzy nimi. Opisano zjawisko agresji, jako jedną z form relacji, a także skupiono się na zależności pomiędzy osobowością realną, a wirtualną gracza. Następnie zobrazowano również najważniejsze aspekty tworzenia się i funkcjonowania społeczności sieciowych. Co więcej, przeanalizowano szczegółowo zjawisko rywalizacji pomiędzy jednostkami, jak i strukturami w obrębie gier sieciowych oraz najważniejsze jego aspekty. Omówiono destrukcyjny wpływ gier sieciowych na użytkowników, następnie wskazano główne kierunki rozwoju gier MMO. W zakończeniu dokonano ogólnego podsumowania tematu.