Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływy kulturowe Kinematografii Amerykańskiej pomiędzy laty 1961 i 1976

Tytuł:
Wpływy kulturowe Kinematografii Amerykańskiej pomiędzy laty 1961 i 1976
Cultural Influence of American Cinema between 1961 and 1976
Autorzy:
Nožka, Tomáš
Słowa kluczowe:
Soft Power, Cultural Hegemony, New Hollywood, cultural transmission, American cinema, film analysis.
Soft Power, Hegemonia Kulturowa, Nowy Hollywood, kino Amerykańskie.
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this Master's Thesis is, chiefly, to provide a chronological interpretation of political and cultural values disseminated through popular American films from the early 1960's to the late 1970's. Theoretical concepts from the fields of international relations (Soft Power) and Cultural Theory (Cultural hegemony) form the backbone of this interpretation. Primarily, relevant theories will be used to decode instances of political and cultural acceptance or opposition to exceptionalism, (cultural) imperialism, consumerism, technological progress, social diversity, education, immigration and stereotypes, among other phenomena. Secondly, applicable theories will illuminate the hypothetical secondary impact of U.S. cultural artifacts, namely how these inform members of other cultures about the United States, how such artifacts express the predominant social mood (culture/counterculture) and/or political climate, and whether or not they may be conducive to exchange or substitution of cultural values.

Celem pracy magisterskiej jest, przede wszystkim, przedstawienie chronologicznej interpretacji wartości politycznych i kulturowych rozpowszechnianych za pośrednictwem popularnych amerykańskich filmów w zakresie od roku 1961 do roku 1976. Koncepcje teoretyczne z dziedziny stosunków międzynarodowych (soft power) i teorii kultury (hegemonia kulturowa) stanowią trzon tej interpretacji. Odpowiednie teorie będą wykorzystywane do dekodowania przypadków akceptacji lub opozycji politycznej i kulturalnej do wyjątkowości, (kultury) imperializmu, konsumpcjonizmu, postępu technologicznego, różnorodności społecznej, edukacji, imigracji i stereotypów, wśród innych zjawisk zauważalnych w kinematografii Amerykańskiej. Zastosowanie istotnych teorii odsłonią hipotetyczny drugorzędny wpływ Amerykańskich artefaktów kulturowych, a mianowicie w jaki sposób informują one członków innych kultur o Stanach Zjednoczonych, jak takie artefakty wyrażają przeważający nastrój społeczny (kultura / kontrkultury) i / lub klimat polityczny, i czy nie mogą one sprzyjać wymianie lub zastąpięniu wartości kulturowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies