Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ewolucja ról i stereotypów płciowych i ich wpływ na współczesną reklamę

Tytuł:
Ewolucja ról i stereotypów płciowych i ich wpływ na współczesną reklamę
The evolution of the roles and gender identity and its influence on contemporary advertising.
Autorzy:
Halama, Kalina
Słowa kluczowe:
kobiecość, męskość, stereotypy płciowe, role kulturowe, reklama
femininity, masculinity, sex stereotypes, cultural roles, advertising
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Od czasów pierwszej definicji słowa stereotyp, która powstała dzięki Walterowi Lippman’owi ponad 80 lat temu temat ten wydaje się być nadal żywy. Może dlatego, ze liczne badania pokazują, iż mimo upływu czasu, poszerzenia globalnej wiedzy na ten temat cały czas ulegamy stereotypowemu myśleniu . Jesteśmy przez nie zniewoleni niezależnie od wieku, płci czy pochodzenia. Podobnie w przypadku męskości i kobiecości – wydaje się nam ,że dużo wiemy na ten temat ponieważ jest to jedna z pierwszych kategorii różnicujących świat dla dziecka. Stereotypy płciowe są szkodliwe i współczesna reklama stara się coraz częściej je przełamywać. W pierwszym rozdziale pragnę przedstawić podstawowe definicje potrzebne do dalszych rozważań takie jak płeć, tożsamość płciowa czy gender. Następnie zastanowię się nad istotą komunikacji międzypłciowej. W drugim rozdziale zbiorę podstawę założenia istotne przy budowaniu komunikatu reklamowego. oraz zastanowię się jak na odbiorców działa reklama i na ile może przełamywać ich stereotypowe myślenie na temat kobiecych i męskich ról. W trzecim rozdziale sięgnęłam po prace które traktują na temat ról kobiety i mężczyzn w reklamie Czwarty rozdział to część badawcza. Przedstawia wyniki ankiety na temat przełamywania stereotypowych ról płciowych przez reklamę.

Since the first definition of the word stereotype, which was formed by Walter Lippman more than 80 years ago, this topic seems to be still alive. Maybe because of the numerous studies show that despite the passage of time, expanding the global knowledge about all the time we succumb to stereotypical thinking. We are enslaved by them, regardless of age, gender or origin. Similarly, in the case of masculinity and femininity - it seems to us, that much we know about it because it is one of the first category of differentiating the world for a child. Gender stereotypes are harmful and contemporary advertising is increasingly trying to break them. In the first chapter, I would like to introduce the basic definitions needed to further considerations such as sex, cultural roles or gender identity. Then I will consider the essence of communication between men and women.In the second chapter I will gather the basis of assumptions in advertising message. and how advertising works on the audience and how it can overcome stereotypes about male and female roles. In the third chapter I summarized the works which treat about the roles of women and men in advertising The fourth chapter is part of the research. Presents the results of a survey on breaking stereotypical gender roles by advertising.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies