Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rating business training sector as a tool useful in the process of learning and acquiring skills on the labor market

Tytuł:
Rating business training sector as a tool useful in the process of learning and acquiring skills on the labor market
OCENA SEKTORA SZKOLEŃ BIZNESOWYCH JAKO NARZĘDZIA PRZYDATNEGO W PROCESIE KSZTAŁCENIA I ZDOBYWANIA KWALIFIKACJI NA RYNKU PRACY
Autorzy:
Wróbel, Zuzanna
Słowa kluczowe:
Sektor szkoleń biznesowych w Polsce, proces kształcenia, studia podyplomowe, szkolenia dodatkowe, atrakcyjność na rynku pracy
Business training sector in Poland, the process of education, postgraduate studies, additional training, the attractiveness on the labor market
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest prezentacja sektora usług szkoleniowych na Polskim rynku oraz jego przydatność w procesie kształcenia studentów na kierunkach zarządzania. Analiza postawionych w pracy pytań ma dać odpowiedź czy według studentów i absolwentów udział w szkoleniach dodatkowych podnosi ich kwalifikacje zawodowe. Pierwsza część przybliża historię nauk o zarządzaniu. W kolejnych podrozdziałach zostały ujęte najważniejsze informacje związane z zagadnieniem. Aby móc zacząć rozważanie na ten temat, w pierwszym podrozdziale został ukazany przegląd definicji zarządzania. Kolejne podrozdziały opisują historię zarządzania od czasów starożytnych, poprzez średniowiecze a na czasach współczesnych kończąc. W drugiej części dokonano prezentacji sektora usług szkoleniowych. Zaczynając od wprowadzenia pojęcia poprzez historię branży w Polsce zostaje nakreślony temat, który w kolejnym podrozdziale jest wnikliwie analizowany pod względem wielkości, grupy docelowej, podziału szkoleń czy struktury cenowej. W tym podrozdziale zostają po krótce przybliżone sylwetki najsłynniejszych mówców biznesowych czasów współczesnych. Ostatni podrozdział tej części zawiera prezentację wybranych podmiotów branży szkoleniowej na rynku polskim.Trzecia część taktuje o metodyce przeprowadzonych badań. W pierwszym podrozdziale został opisany cel badań oraz sformułowane pytania badawcze. Drugi podrozdział opisuje metodę badawczą, którą są badania ankietowe przeprowadzone bezpośrednio. Anonimowe ankiety zostały wypełnione zarówno w wersji papierowej jak i elektronicznej. Ostatni podrozdział tej części przybliża grupę badawczą przeprowadzonych badań.Ostatnia, czwarta część zawiera wyniki z przeprowadzonych badań, które zostały przeanalizowane. W kolejnym podrozdziale zostały zaprezentowane wnioski wysnute na podstawie odpowiedzi uzyskanych z przeprowadzonych ankiet.

The aim of this graduation work is to present the training sector in the Polish market and its usefulness in the educational process of students of management. Consideration of the work is to answer the questions that in the students and graduates opinion participation in additional training enhances their professional skills. The first chapter define the history of management science. The following sections include the most important information related to the issue. To be able to start studies over this subject, the first section shows an overview of the definition of management. The following sections describe the management history from ancient times through the Middle Ages and in modern times ends.In the second part characterize the training sector services. Starting with the introduction of the concept through the history of the industry in Poland, there is outlined an issue that in the next section is carefully analyzed in terms of size, target group, division training or pricing structure. In this section the most famous modern times business speakers are briefly approximated. The last section of this part is a presentation of selected entities of the training industry on the Polish market.The third part describes the methodology of realized researches. In the first section the purpose of research is presented and research questions are formulated. The second section describes the test method, which are carried out immediately surveys. Anonymous surveys were completed both in paper and electronic form. The last section of this part portrays the group of responders. The last, fourth part contains the results of studies that were analyzed. In succeeding sections the conclusions obtained from the questionnaires are presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies