Tytuł pozycji:
Strategy map as a tool for achieving strategic goals
This thesis has been written in order to present how the Strategy Map is introduced into small and large enterprises. At the beginning of the paper presents the concept of strategy, the stages of strategic management process, and describes a system for measuring achievements. It has been also described what are aims of the Balanced Scorecard (BSC), which is relatively new performance-management tool. Four prospects which the given concept comprises were presented. The Strategy Map is the graphic form of the Balanced Scorecard. A thorough analysis of the BSC literature shows that it is possible to create a strategy map not only for large entities but also for the smaller ones. Creating a strategy map for Andrzej Łukaszek Accountancy Office is not a simple task. The strategy map proved that the unit can be effective and competitive. Consequently, it develops and have a position.
Niniejsza praca została napisana w celu zaprezentowania wprowadzenia Mapy Strategii w dużym i małym przedsiębiorstwie. Na początku pracy przedstawiono pojęcie strategii, etapy procesu zarządzania strategicznego, a także opisano system pomiaru dokonań . W pracy została scharakteryzowana koncepcja Strategicznej Karty Wyników, która jest stosunkowo nowym narzędziem wspierającym proces zarządzania przedsiębiorstwem. Przedstawiono cztery perspektywy na które składa się dana koncepcja. Opisano mapę strategii, która jest graficznym przedstawieniem Strategicznej Karty Wyników. Wnikliwa analiza literatury związanej z tematem Zrównoważonej Karty Wyników pokazuje, że mapa strategii może być budowana nie tylko dla dużych organizacji, ale również i dla małych przedsiębiorstw. Stworzenie mapy strategii dla Biura Rachunkowego Andrzej Łukaszek jest nie łatwym zadaniem. Pokazało w jaki sposób można sprawnie funkcjonować oraz konkurować z innymi zapewniając sobie pozycję i odpowiedni rozwój.