Tytuł pozycji:
PROMOCJA I PUBLIC RELATIONS JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO POWIATU OŚWIĘCIMSKIEGO
The subject of this master thesis refers to the promotion and Public Relations in local government entities of the Oswiecim County. Issue of appropriate promotion and taking care of positive image is being more and more important not only regards enterprises focused on maximizing their profits, but also in the local authorities. Both of these factors highly influence the way each department is perceived, which may have significant impact in the future. In the present study such aspects like beginnings and history of promotion and public relations, internal and external communication methods of above mentioned entity as well as instruments used in creating appropriate image are presented. The main purpose of this thesis is to depict what kind of tools are used by each of ten local governments belonging to the Oswiecim County and to point out fields that require improvements. Other target of the thesis is to find out the answer to the question whether local governments adapt properly to the existing conditions and demands. All of hereinafter enclosed matters of consideration and information have been based upon numerous publications concerning local governments, advertisement and Public Relations as well as on empirical data that have been conducted, analyzed and interpreted on the author’s own.
Tematem niniejszej pracy magisterskiej jest promocja i public relations, jaką stosują jednostki samorządu terytorialnego w powiecie oświęcimskim. Kwestia odpowiedniego promowania się i dbania o dobry wizerunek staje się coraz ważniejsza nie tylko w przedsiębiorstwach, nastawionych na konkretny zysk, ale także w lokalnych samorządach. Od tych czynników zależy bowiem społeczne postrzeganie danego urzędu, co w przyszłości może mieć wymierne skutki. W niniejszej pracy przedstawione są początki i historia promocji i public relations, sposoby komunikowania się wewnątrz i na zewnątrz danej jednostki oraz instrumenty służące budowaniu odpowiedniego wizerunku. Głównym celem tej pracy jest sprawdzenie z jakich dostępnych narzędzi korzysta dziesięć samorządów, funkcjonujących w powiecie oświęcimskim oraz wskazanie elementów, które powinny zostać poprawione. Celem pracy była również próba odpowiedzenia na pytanie czy samorządy lokalne dostosowują się odpowiednio do panujących potrzeb. Wszystkie zawarte w niniejszej pracy rozważania i informacje zostały oparte na wielu pozycjach bibliograficznych, dotyczących samorządów, promocji i public relations oraz na samodzielnie dokonanych, opracowanych i przeanalizowanych danych empirycznych.