Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Occupational stress In a Professional group of teachers

Tytuł:
Occupational stress In a Professional group of teachers
Stres organizacyjny w grupie zawodowej nauczycieli.
Autorzy:
Ławrynowicz, Karolina
Słowa kluczowe:
Occupational Stress Indicator Questionnaire ,teachers ,organization, stress,occupational stress
Kwestionariusz do badania stresu organizacyjnego , nauczyciele ,organizacja , stres , stres organizacyjny
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The word ‘stress’ has negative connotations and generally, it is believed to be a harmul symptom. Stress AT work has lately become a subject of interest.This dissertation consists of two parts: theory and research. The first chapter is a theoretical one, it describes the origins and theories of stress. The second chapter presents the models of occupational stress. The third chapter is about the specificity of stress in the teaching profession. The next part contains basic details about the questionnaire examining occupational stress. The research consists of three chapters. The first chapter describes the aims and the range of research, , research devices, the course of the research and a description of the group.The aim of this paper is to introduce the reader into the issues of occupational stress and the analysis of the outcomes of the research based on the questionnaire: Occupational Stress Indicator (OSI)’ by C.L.Cooper and J. Sloan. 35 teachers from Grammar School 1 in Nowa Ruda were questioned to fulfill the requirements of the research.

Słowo stres kojarzy się negatywnie i ogólnie jest uznawany za zjawisko szkodliwe. Ostatnio przedmiotem dużego zainteresowania stał się stres zawodowy Niniejsza praca składa się z części teoretycznej i badawczej. Część teoretyczna składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział stanowi bazę teoretyczną, omówiono w nim genezę i teorię stresu. Rozdział drugi przedstawia modele stresu organizacyjnego. Trzeci rozdział jest poświęcony specyfice stresu w zawodzie nauczyciela. Rozdział czwarty zawiera podstawowe informacje dotyczące kwestionariusza do badania stresu organizacyjnego. Badawcza część pracy składa się 3 rozdziałów. W pierwszym omawiane są cel i problematyka badań, narzędzia badawcze, przebieg badań, charakterystyka wybranej grupy.Celem niniejszej pracy magisterskiej jest wprowadzenie czytelnika w problematykę stresu organizacyjnego oraz analiza wyników badań kwestionariusza do badania stresu organizacyjnego: Occupational Stress Indicator (OSI) autorstwa C. L. Coopera i J.Sloan’a. W toku badań przeprowadzonych w ramach niniejszej pracy przebadano 35 nauczycieli Gimnazjum nr 1 w Nowej Rudzie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies