Tytuł pozycji:
Usługi SPA & Wellness jako produkt turystyczny oferowany przez hotele SPA
The issue of this master thesis concerns of the perception of SPA & Wellness services as a tourism product in hotels SPA. The paper is an attempt to analyze the meaning of SPA & Wellness in the market of tourist services, hotel services in particular. It presents a theoretical approach to the construction of the tourist product and the characteristics of hotel services with the division into basic services and additional services. Based on the tourist motives of the hotel’s guests were unable to prove the great importance of SPA & Wellness in the hospitality business, including treating these services as essential services and the main theme of arrival guests to the hotel spa facilities. On the example of three selected objects: Hotel Farmona Business & SPA Hotel ****Mercure Racławice Dosłońce Conference & Spa and Hotel**** Medical Spa Malinowy Zdrój were analyzed stay packages offers whose main element are SPA & Wellness services. The paper presents historical industry SPA & Wellness, a detailed characterization of objects belonging to the SPA industry, profiles of SPA visitors and differences between the SPA hotel and the hotel with SPA.
Problematyka niniejszej pracy magisterskiej dotyczy postrzegania usług SPA & Wellness jako produktu turystycznego w hotelach typu SPA. Praca ta jest próbą analizy znaczenia usług SPA & Wellness na rynku usług turystycznych, a w szczególności usług hotelarskich. Przedstawione zostało teoretyczne podejście do budowy produktu turystycznego oraz charakterystyka usług hotelarskich z podziałem na usługi podstawowe i usługi dodatkowe w ujęciu tradycyjnym. W oparciu o motywy turystyczne gościa hotelowego SPA dokonano próby udowodnienia dużego znaczenia usług SPA & Wellness w działalności hotelarskiej, włączając w to potraktowanie tych usług jako usług podstawowych i głównego motywu przyjazdu gości do obiektów typu hotel SPA. Dokonano również analizy oferty pakietów pobytowych, których głównym elementem są usługi SPA & Wellness na przykładzie trzech wybranych obiektów: Hotelu Farmona Business & SPA, Hotelu Mercure Racławice Dosłońce Conference & Spa**** oraz Hotelu**** Medical Spa Malinowy Zdrój. W pracy przedstawiono rys historyczny branży SPA & Wellness, szczegółową charakterystykę obiektów należących do tej branży, sylwetki gości SPA oraz różnice pomiędzy hotelem SPA, a hotelem ze SPA.