Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The development of the "I" in a girl with Downs syndrome at the age of 2: 9 years by supporting interactions

Tytuł:
The development of the "I" in a girl with Downs syndrome at the age of 2: 9 years by supporting interactions
Rozwój "ja" u dziewczynki z zespołem Downa w wieku 2:9 lat pod wpływem oddziaływań wspomagających
Autorzy:
Kozieł, Barbara
Słowa kluczowe:
Down syndrome, Self
zespół Downa, wspomaganie rozwoju, Ja
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
SummaryThe development of the Self is a fundamental element of personality development of both healthy people as well as mentally retarded. One of the earliest groups which still needs to be addressed are the programs which continue to support the development of children who have been diagnossed with Down syndrome.This work was to show the progress in the development of Self in a girl with Down's syndrome at the age of 2; 9 years. The program consisted of two aided diagnosis (initial and final) and 25 interactions supporting the development of girls. Diagnosis was carried out using samples of task, measuring the functioning of Self on four dimensions: physical Self, emotional Self, family Self and social Self and using the Munich Functional Development Diagnostics (MFDR) measuring the level of psychosocial development of the child. The results of the final diagnosis showed the greatest progress in the field physical Self (from 47.4% points to 84.2%) and family Self (from 57.1% to 92.9% points). Smaller Filmaster Self was in the area of social Self (from 66.7% points to 83.3%) and family Self (from 70% points to 85%).The overall age of the girls studied psychosocial development increased by 4 months (from 24 to 28 months). In contrast, deficit decreased by 1 month (from 8 to 7 months).

StreszczenieRozwój „Ja” stanowi fundamentalny pierwiastek rozwoju osobowości zarówno ludzi zdrowych jak również intelektualnie opóźnionych. Jedną z grup, do których należy kierować od najwcześniejszych lat programy wspomagania rozwoju są dzieci z zespołem Downa.Niniejsza praca miała na celu ukazanie postępów w zakresie rozwoju Ja u dziewczynki z zespołem Downa w wieku 2;9 lat. Na program wspomagania złożyły się dwie diagnozy (początkowa i końcowa) oraz 25 oddziaływań wspomagających rozwój dziewczynki. Diagnoza została przeprowadzona za pomocą próbek zadaniowych, mierzących funkcjonowanie Ja na czterech wymiarach: Ja „cielesnym”, Ja „emocjonalnym”, Ja „rodzinnym” i Ja „społecznym” oraz przy użyciu Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej (MFDR) mierzącej poziom rozwoju psychospołecznego dziecka. Wyniki diagnozy końcowej wykazały największy progres w zakresie Ja „cielesnego” (z 47,4% punktów do 84,2%) oraz Ja „rodzinnego” (z 57,1% punktów do 92,9%).Mniejszy progres nastąpił w obszarze Ja „społecznego” (z 66,7% punktów do 83,3%) oraz Ja „rodzinnego” (z 70% punktów do 85%).Ogólny wiek rozwoju psychospołecznego badanej dziewczynki wzrósł o 4 miesiące (z 24 do 28 miesięcy). Natomiast deficyt rozwojowy zmniejszył się o 1 miesiąc (z 8 na 7 miesięcy).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies