Tytuł pozycji:
Analiza wizerunku dziecka we współczesnej reklamie telewizyjnej
Master's thesis has focused on the issue of creation and the use of child's image in advertising. Attempts to answer the question of the desirability of such activities, their progress and effectiveness. Considers also social and cultural consequences of commercials contains a particular image of the child. Analysis of selected materials emitted in the Polish television in 2009-2014 helped to create a simple classification of the most frequently used images of the child. Studies have shown that the child presented in television advertising varies depending on the main viewer. Recipients were divided into several distinct groups, including children, parents, women and men. The analysis has revealed that advertising directed to a specific target group dates back to the very specific means of expression and characterized type.
Niniejsza praca skupia się na zagadnieniu kreowania oraz wykorzystywania w reklamie obrazu dziecięcego bohatera. Podjęto próbę odpowiedzi na pytanie o celowość takich działań, ich przebieg oraz skuteczność. Starano się również zastanowić nad ewentualnym wpływem społecznym oraz kulturowym spotów reklamowych, wykorzystujących konkretny obraz dziecka. Analiza wybranych materiałów emitowanych w polskiej telewizji w latach 2009-2014 pomogła stworzyć prostą klasyfikację najczęściej wykorzystywanych dziecięcych wizerunków. Badania wykazały, iż dziecko prezentowane w reklamie telewizyjnej różni się w zależności od głównego odbiorcy spotu. Adresatów reklam zawierających obraz dziecka udało się podzielić na kilka odrębnych grup, w tym: dzieci, rodziców, kobiety oraz mężczyzn. Przeprowadzona analiza pozwoliła wykazać, iż reklama kierowana do konkretnej grupy docelowej sięga po ściśle określone środki wyrazu, a także scharakteryzowane w pracy typy wizerunkowe.