Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nieczłowiek. O ludzkich hybrydach

Współczesne zaangażowanie technologii w sztukę pozwala na stworzenie ludzkich hybryd. Praca przedstawia wizerunki trzech przykładów hybryd w sztuce performansu: ludzko-roślinnej Edunii Eduardo Kaca, ludzko-zwierzęcej The Young Family Patricii Piccinini oraz ludzko-robotycznej The Third Hand Stelarca. W konfrontacji hybryd z antropocentryczną wizją człowieka ukazuje niestałość uznanych definicji gatunku, człowieczeństwa, kultury, natury czy życia. Hybrydy osadzone w kontekście karnawału są przyczynkiem do przemyślenia ludzkiej tożsamości na poziomie etycznym, ontologicznym oraz estetycznym.

Modern technology involvement in art enables the creation of human hybrids. The paper presents the figures of three hybrids examples in performance art: human-plant Edunia by Eduardo Kac, human-animal The Young Family by Patricia Piccinini and human-robot The Third Hand by Stelarc. Confrontation of hybrids and anthropocentric point of view appears the unreliableness of current definition of species, humanity, culture, nature or life. Hybrids embedded in the context of the carnival are the contribution to rethink the human identity in its ethical, ontological and aesthetical aspect.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies