Tytuł pozycji:
Poszukiwane przez polskich i francuskich studentów składniki Propozycji Wartości Zatrudnienia (Employer Value Proposition)
Praca systematyzuje w części wiedzę z zakresu employer brandingu, koncentrując się na zagadnieniu Propozycji Wartości Zatrudnienia (Employer Value Proposition). Zawiera wyniki badań kwestionariuszowych pozwalających na porównanie oczekiwań względem pracodawców wśród studentów z Polski i Francji. Wyniki nie wykazały znaczących różnic w oczekiwaniach studentów z analizowanych krajów. Obie grupy poszukują w pracy poziomu wynagrodzenia pozwalającego na utrzymanie się bez dodatkowych zajęć, miłej atmosfery w zespole, możliwości rozwoju oraz awansu. Głównymi różnicami jest poszukiwanie przez Polaków bezpieczeństwa rozumianego jako bezpieczeństwo zatrudnienia i warunków pracy oraz zgodności zainteresowań z treścią pracy oraz docenianie ze strony francuskiej obecności autorytetów wśród przełożonych.Praca ta nie wyczerpuje możliwości badania zagadnienia Propozycji Wartości Zatrudnienia w kontekście różnic kulturowych, jak również nie porównuje grupy studentów z innymi możliwymi grupami docelowymi komunikatów employer brandingowych (np. profesjonalistów).
The paper systematizes the current knowledge about employer branding, focusing at the Employer Value Proposition issue. It contains results of questionnaire research enabling comparison between students from Poland and France. The results did not show any remarkable differences. Both groups look in their job for the level of wages enabling them not to look for additional paid activities, a nice working atmosphere, availability to develop oneself and to get a promotion. The main differences are that Polish seek for safety understood as stability of the job and safety of the workplace, and additionally, compliance between the job content and one’s personal hobbies, while the French search for the authority of the superior.This paper does not exhaust the possibilities of research upon the Employer Value Proposition issue in the context of cultural differences, and, what is more, does not compare students with other possible target groups of employer branding communications (e.g. professionals).