Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The influence of time lapse and phrases 'I have got one more request' and 'I have one last request' on the effectiveness if foot-in-the-door technique.

Tytuł:
The influence of time lapse and phrases 'I have got one more request' and 'I have one last request' on the effectiveness if foot-in-the-door technique.
Wpływodstępu czasowego oraz fraz "Mam jeszcze jedną prośbę" i "Mam tylko ostatnią prośbę" na skuteczność techniki Stopa w drzwiach.
Autorzy:
Leksander, Katarzyna
Słowa kluczowe:
FIDT, time lapse, phrases
FIDT, odstęp czasowy, frazy
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Presented study is a part of field trying to answer the questions about modifying factors relevant for foot in the door technique (Freedman & Fraser, 1966). Study focuses on the impact of time lapse between requests and fraises between first and second request (‘I have another request” and “I have one last request”). For the needs of experiment subjects were divided into nine groups according to particular experimental conditions and examined via telephone. Relevant main effect was found as well as the impact of time lapse. The impact of used phrases wasn’t confirmed. Research opens new exploration possibilities for aforementioned problem.

Przedstawione badania są kontynuacją nurtu poszukującego odpowiedzi na pytania związane z modyfikatorami skuteczości stopy w drzwiach (Freedman i Fraser, 1966). Sprawdzano wpływ zastosowanego odstępu czasowego pomiędzy prośbami oraz fraz występujących pomiędzy pierwszą a drugą prośbą („Mam jeszcze jedną prośbę” i „Mam tylko ostatnią prośbę”). Na potrzeby eksperymentu badanych podzielono na dziewięć grup odpowiadających poszczególnym warunkom i poddano badaniu telefonicznemu. Zaobserwowano istotny efekt stopy w drzwiach oraz istotny wpływ odstępu czasowego na skuteczność techniki. Nie udało się wykazać wpływu zastosowanych fraz na zwiększenie lub zmniejszenie uległości. Badania otwierają nowe możliwości eksploracji dla poruszonego problemu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies