Tytuł pozycji:
Trudności dydaktyczno-wychowawcze uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej
Praca poświęcona została tematyce trudności dydaktyczno-wychowawczych uczniów klas od I do III szkoły podstawowej. Jest to niezwykle ważny okres w życiu i rozwoju każdego dziecka, dlatego od tego jak zostanie on pokierowany zależeć będzie dalszy rozwój wychowanka. Ze względu na dużą złożoność zjawiska w niniejszej pracy analizie poddano różnorodne czynniki decydujące o powodzeniu lub niepowodzeniach szkolnych dziecka.Pierwszy rozdział poświęcony został wspólnym zależnościom występujących pomiędzy trudnościami dydaktycznymi a wychowawczymi.Rozdział drugi to charakterystyka trudności dydaktycznych uczniów klas I-III na którą składa się wyjaśnienie głównego pojęcia oraz przybliżenie podziału tegoż problemu. W dalszej części omówiono przyczyny występowania tychże trudności oraz sposoby radzenia sobie z nimi.Rozdział trzeci to również charakterystyka tym razem trudności wychowawczych. Zawiera opis, klasyfikację oraz przyczyny występowania trudności wychowawczych, jak również przegląd podstawowych warunków zapobiegania i przeciwstawiania się tym trudnościom w szkole.W rozdziale czwartym omówiono założenia metodologiczne niniejszej pracy, przedstawiając przedmiot i cele badawcze, problemy badawcze, metody, techniki i narzędzia badawcze. Zawarto tutaj również przebieg badania i charakterystykę badanej zbiorowości.Rozdział piąty to analiza badań własnych i wysunięcie odpowiednich wniosków w oparciu o wiedzę i doświadczenie nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego.
The work is devoted to the subject of teaching and educational problems of students in grades I-III school. The first chapter is devoted to the common dependency between teaching and educational difficulties.The second chapter is a characterization of the difficulties of teaching students in grades I to III. I find there to clarify the concepts and the division of the problem.The third chapter is also this time Characteristics of educational problems, contains a description, classification, and prevention of the causes of the difficulties in school.The fourth chapter discusses the methodological assumptions of work. Presents the objectives, goals, research, research problems, methods, techniques and research tools.The fifth chapter is an analysis of their own research and reach appropriate conclusions.