Tytuł pozycji:
Shockvertising - the most common shocking motives in advertising on the basis of Benetton campaigns
Podstawowym problemem badawczym analizowanym w niniejszej pracy jest określenie najczęstszych motywów szokujących pojawiających się w kampaniach reklamowych. Praca przedstawia kluczowe aspekty związane z tą tematyką, takie jak podstawy teoretyczne reklamy i wykorzystanie szoku w reklamie. Badanie przeprowadzone na kampaniach reklamowych marki United Colors of Benetton umożliwia precyzyjną analizę sfer, które stanowią wyjątkowo atrakcyjny materiał dla reklamodawców w obszarze współczesnego shockvertisingu. W pracy wykorzystanych zostało wiele pozycji bibliograficznych z zakresu mediów oraz nauk socjologicznych i psychologicznych.
The basic research problem analysed in the following master’s thesis is to specify the most common shocking motives appearing in advertising campaigns. The thesis presents main aspects connected with this subject, such as theoretical basis of advertising and using shock in advertising. Due to the reseach undertaken on United Colors of Benetton campaigns I was able to analyse the most attractive spheres for advertisers in the field of modern shockvertising. The thesis includes a wide bibliography of works on media as well as sociological and psychological studies.