Tytuł pozycji:
Ethical aspects of the marketing of medical services on the example of a private company POLMED S. A.
Nowadays, the patient is a very important point in the marketing strategy of health services. The clinics try to please his every wish. Also the patients’ opinion about services provided by the clinic, is a very important element of its marketing strategy, which serves as a point to continuous improvement. The purpose to write this thesis is presentation and moral assessment of marketing and promotional strategies of medical clinics. To write this thesis I analysed the contents of documents and files to which I had an access. The results which I reached during writing of the thesis confirm that marketing strategies indeed influence the position of the entity on the market and good opinion about it among the patients. I came to the conclusions that, on the one hand, they have to use marketing strategies to keep their position on the market and to attract more clients. On the other hand, the progressive process of commercialisation cannot exclude a person as an individual human being,and not merely a product.
W czasach, w których żyjemy pacjent to bardzo ważny punkt marketingu usług medycznych. By zadowolić jego pragnienia placówki toczą nie małe boje. Ocena podmiotu przez pacjentów staje się ważnym z elementów jej promocji co skutkuje ciągłym jego udoskonalaniem. Celem pracy jest prezentacja i etyczna ocena działań marketingowo-promocyjnych placówek medycznych. W pisaniu pracy posłużyłam się takimi metodami, jak analiza dokumentów istniejących czy analiza zawartości tekstu.Wyniki jakie zostały uzyskane podczas pisania pracy stanowią potwierdzenie tezy, że działania marketingowe istotnie wpływają na pozycję podmiotu na rynku, a co za tym idzie – na dobrą opinię wśród pacjentów. Wnioski, jakie nasuwają się po napisaniu pracy, są następujące: z jednej strony ujawnia się konieczność użycia przez placówki medyczne strategii marketingowych w celu utrzymania pozycji na rynku oraz przyciągnięcia pacjentów. Z drugiej zaś strony postępujący proces komercjalizacji nie może wykluczyć z systemu człowieka jako indywidualnej jednostki, a nie tylko produktu.