Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Marketing a book in the age Galician autonomy

Tytuł:
Marketing a book in the age Galician autonomy
Marketing książki w dobie autonomii galicyjskiej
Autorzy:
Trześniewska, Magdalena
Słowa kluczowe:
ruch księgarsko-wydawniczy, autonomiczna Galicja, historia książki
book sales and publishing, Galician autonomy, history of books
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Present thesis ilustrates how book sales and publish were developing under Austrian occupancy in times of autonomy. The study covers the years from 1867, which was the beginning of autonomy, to 1914 that is the outbreak of the First World War. Entire thesis is divided into the three parts. The second chapter is the core of work, which directly describes book sales and publish. The other two chapters deal with additional matters - the history of books discussed period in the Austrian partition and advertising companies engaged in the production and distribution of the book. The main goal of this study is to prove that obtain autonomy by Galician had a very big impact on the formation and increase the development of companies associated with the production and discribution of books. It also contains aspect related to the number of edition and the costs associated with the formation and operation of companies involved in the book.

Niniejsza praca magisterska przedstawia, w jaki sposób rozwijał się ruch księgarsko-wydawniczy w zaborze austriackim w czasach autonomii. Praca obejmuje lata od 1867 roku, który był początkiem autonomii, do 1914 roku, czyli do wybuch I wojny światowej. Praca została podzielona na trzy części. Rozdział drugi stanowi sedno pracy, czyli opisuje bezpośrednio ruch księgarsko-wydawniczy. Pozostałe dwa rozdziały dotyczą spraw dodatkowych - historii książki w omawianym czasie na terenie zaboru austriackiego oraz reklamy firm zajmujących się produkcją i dystrybucją książki. Głównym celem pracy jest udowodnienie, że uzyskanie autonomii przez Galicję miało bardzo duży wpływ na powstawanie oraz zwiększanie rozwoju firm związanych z produkcją i rozprowadzaniem książek. W pracy ukazano również aspekty dotyczące liczby nakładów oraz kosztów związanych z powstawaniem oraz prowadzeniem firm związanych z książką.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies