Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ wprowadzenia przedmiotu "Edukacja dla bezpieczeństwa" na znajomość zasad udzielania pierwszej pomocy osobom z nagłym zatrzymaniem krążenia u młodzieży gimnazjalnej.

Tytuł:
Wpływ wprowadzenia przedmiotu "Edukacja dla bezpieczeństwa" na znajomość zasad udzielania pierwszej pomocy osobom z nagłym zatrzymaniem krążenia u młodzieży gimnazjalnej.
The impact of introducing the subject of "Education for Security " on the knowledge of first aid to people with sudden cardiac arrest in high school youth .
Autorzy:
Szymula, Izabela
Słowa kluczowe:
Civil Defence Course, first aid -middle schools
Edukacja dla Bezpieczeństwa, pierwsza pomoc – gimnazjum
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca ma na celu określenie wpływu wprowadzenia przedmiotu Edukacja Dla Bezpieczeństwa na znajomość zasad udzielania pierwszej pomocy osobom w nagłym zatrzymaniu krążenia u młodzieży gimnazjalnej. We wstępie przedstawiona została definicja pierwszej pomocy, a także informacje na temat prawnych aspektów udzielania pierwszej pomoc. Znajdują się tam również dane statystyczne dotyczące przeżywalności osób poszkodowanych, którym na miejscu zdarzenia udzielano pierwszej pomocy. W tej części pracy można również odnaleźć ogóle zasady i algorytmy postępowania przedmedycznego. Wstęp zawiera także informacje dotyczącą wprowadzenia do szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przedmiotu EDB , na którym uczniowie nabywają wiedzę i umiejętności dotyczące udzielania pierwszej pomocy. Rozdział pt: ”Materiał i metody” określa sposób przeprowadzenia badań, na których wynikach oparta jest praca. Zawiera także informacje w jaki sposób, na jakiej grupie osób i gdzie zostały przeprowadzone badania. W podsumowaniu i wnioskach znajdują się wyniki przeprowadzonych badań, zostały one przedstawione w formie wykresów kołowych. Przeprowadzone badania wykazały, że grupa osób która miała zajęcia z Edukacji Dla Bezpieczeństwa posiada większą wiedzę w zakresie udzielania pierwszej pomocy, a co za tym idzie ma także większą świadomość potrzeby niesienia tej pomocy bezpośrednio na miejscu zdarzenia , niż grupa osób, która nie uczestniczyła w zajęciach z tego przedmiotu. Wyniki te dowodzą, że wprowadzenie EDB do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych podnosi poziom wiedzy , zwiększa świadomość i sprawia, że młodzież zwraca uwagę na udzielanie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym, co z kolei wpływa na wzrost przeżywalności i możliwość szybszego powrotu do zdrowia osób u których doszło do nagłego zatrzymania krążenia.

This work aims to determine the impact of introducing the Civil Defence Course on the middle school youth’s first aid knowledge In case of a sudden cardiac arrest.In the introduction the definition of first aid as well as information about some aspects of first aid has been provided. There are also statistical data on survivability of injured persons, for whom the first aid has been given at the place of an accident. In this part of work the general rules as well as algorithms of pre medical procedures can be found. The introduction includes also information regarding the introduction of Civil Defence Course to middle schools and high schools, in which the students gain knowledge about applying first aid skills. Chapter titled “ Material and Methods” specifies the way of conducting research upon which the work is based. It also includes information on the manner, tested sample of pe ople and place of the analysis. Summary and conclusions include results of the conducted research, in form of pie charts. The research has shown that the group of pe ople who has taken the Civil Defence Course has a greater knowledge of first aid, hence the higher awareness of the first aid necessity at the place of an accident, than the group of people who has not taken the course. The results have helped us realize that introducing Civil Defence Course to middle schools and high schools increases the level of knowledge, consciousness and causes the youth to recognize the need of providing first aid to injured persons, which influences the survivability and the possibility of a speedy recovery in case of people with sudden cardiac arrest.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies