Tytuł pozycji:
Psychosocial development of a child in younger school age whose family is incomplete
- Tytuł:
-
Psychosocial development of a child in younger school age whose family is incomplete
Rozwój psychospołeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym, wychowującego się w rodzinie niepełnej
- Autorzy:
-
Brenko, Nina
- Słowa kluczowe:
-
Definicje rodziny, funkcje rodziny, zadania rodziny, typologia rodziny, rozwój emocjonalny dziecka w rodzinie niepełnej, rozwój społeczny dziecka w rodzinie niepełnej, zaburzenia emocjonalne, zespół PAS
Definitions of family, functions of family, assigments of family, typology of family, emotional development, social development, emotional disorders, RAS
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tytułem przedstawionej pracy licencjackiej jest rozwój psychospołeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym, wychowującego się w rodzinie niepełnej. Celem pracy jest uświadomienie, że wychowanie dziecka w rodzinie niepełnej może posiadać różnego rodzaju zagrożenia, które negatywnie odbijają się na jego rozwoju. Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów, każdy z których został podzielony na podrozdziały mniejsze, oraz zakończenia. W rodziale pierwszym przedstawione są definicje rodziny,a także funkcje rodziny oraz jej zadania. Jest to potrzebne po to, by ukazać, jak prawidłowa rodzina powinna funkcjonować. W rozdziale drugim została przedstawiona typologia rodzin, w tym rodziny niepełnej. W rodziale trzecim omówiony jest główny punkt oraz przedmiot pracy – rozwój psychospołeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym w rodzinie niepełnej, w tym rozwój emocjonalny, społeczny, zaburzenia emocjonalne oraz zespół PAS. Zakończenie posiada podsumowanie całej pracy oraz omówienie możliwości zapobiegania nieprawidłowemu rozwojowi w rodzinie niepełnej.
The title of the BA Paper is the psychosocial development of a child in younger school age whose family is incomplete. The aim of the BA Paper is to show that upbringing the child in incomplete families can has different risks which negatively influence on his development. The BA Paper consists of introduction, three chapters and conclusion. In Chapter 1 are presented definitions of the word family and the functions and assignments that families can do. It is necessary to show in which way normal family can live. In Chapter 2 are presented typologies of families, and a typology of incomplete family too. In Chapter 3 is presented the main subject of BA Paper which is connected with psychosocial development of the child in younger school age who is upbringing in incomplete family. This Chapter presents an emotional development, a social development, emotionalal disorders and PAS. The conclusion presents summary of BA Paper and a descrybing of ways of protecting from irregular development children in incomplete families.