Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The possibility of using music in the educational process

Tytuł:
The possibility of using music in the educational process
Możliwości wykorzystania muzyki w procesie wychowawczym
Autorzy:
Kołodziejczak, Karolina
Słowa kluczowe:
education, educational process, theory of aesthetic education, music, art, esthetic experience
wychowanie, proces wychowawczy, teoria wychowania estetycznego, muzyka, sztuka, przeżycie estetyczne, muzykoterapia
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work shows the possibilities of using music in the educational process. The first chapter is devoted to the process of upbringing- fact, the phenomenon, its terms of definition and analysis of education in the category of the process. The next chapter is aimed at addressing the issue on the theory of esthetic education and in particular the place and role of esthetic experience in the education and training of young people. Experiencing moral values formed axiological interior young man and can significantly assist him in coping with the problems of their own lives. What's more, at work touched it is a matter of education through art. The third chapter is concerned with music and education. Presented is the educational dimension of the influence of art, specifically music man. Presented are educational and educational value of music and its therapeutic function, as well as the role and importance of the media in shaping the musical culture of pupils.

Niniejsza praca ukazuje możliwości wykorzystania muzyki w procesie wychowawczym. Pierwszy rozdział jest poświęcony procesowi wychowawczemu- istocie zjawiska, jego ujęciu definicyjnemu oraz analizie wychowania w kategorii procesu. Kolejny rozdział ma na celu podjęcie kwestii dotyczącej teorii wychowania estetycznego i w szczególności miejsca i roli przeżycia estetycznego w procesie wychowania i kształcenia młodego człowieka. Przeżywanie wartości moralnych kształtuje aksjologiczne wnętrze młodego człowieka i w znaczący sposób może mu pomagać w mierzeniu się z problemami własnego życia. Co więcej, w pracy poruszona zostaje kwestia wychowania przez sztukę. Trzeci rozdział dotyczy muzyki a wychowania. Zaprezentowany jest wychowawczy wymiar oddziaływania sztuki, a konkretnie muzyki na człowieka. Zaprezentowane zostają edukacyjne i ogólnowychowawcze wartości muzyki, jej terapeutyczna funkcja, a także rola i znaczenie mediów w kształtowaniu się kultury muzycznej wychowanków.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies