Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The impact of pedagogical influence on children and youth with moderate disabilities in Special School and Educational Centers.

Tytuł:
The impact of pedagogical influence on children and youth with moderate disabilities in Special School and Educational Centers.
Oddziaływania pedagogiczne na dzieci i młodzież niepełnosprawną intelektualnie w stopniu umiarkowanym w Specjalnych Ośrodkach Szkolno - Wychowawczych.
Autorzy:
Regdosz, Kornelia
Słowa kluczowe:
Oddziaływania pedagogiczne, niepełnosprawność intelektualna, Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy
The impact of pedagogical, intellectual disability, Special School and Educational Centers
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Streszczenie„Oddziaływania pedagogiczne na dzieci i młodzież niepełnosprawną intelektualnie w stopniu umiarkowanym w Specjalnych Ośrodkach Szkolno - Wychowawczych”Niniejsza praca magisterska składa się z 4 rozdziałów. Rozdział I poświęcony jest: wyjaśnieniu podstawowych pojęć terminologicznych (odziaływania pedagogiczne, niepełnosprawność intelektualna), opisowi instytucji jaką jest Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy, rozważaniom na temat etiologii niepełnosprawności intelektualnej jej klasyfikacji i kryteriów. Rozdział ten zawiera także krótką charakterystykę dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz informacje na temat oddziaływań pedagogicznych na dzieci i młodzież niepełnosprawną intelektualnie w stopniu umiarkowanym wraz z krótką charakterystyką wybranych metod pracy. Rozdział II zawiera opis metodologii badań własnych. Badaniami objęłam SOSW w Tarnowie. W badaniu wzięły udział trzy grypy: 6 pedagogów i terapeutów, 29 uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym oraz 26 rodziców tych uczniów. Aby rozwiązać interesujący mnie problem badawczy zastosowałam następujące metody: ankietę ze skalowaniem, wywiad oraz analizę dokumentów Rozdział III zawiera analizę wyników badań własnych dotyczących: odziaływań pedagogicznych na dzieci i młodzież niepełnosprawną intelektualnie w stopniu umiarkowanym w SOSW w Tarnowie. W szczególności zawiera on informacje na temat: celów i zadań SOSW w Tarnowie; treści, metod pracy, form pracy oraz środków dydaktycznych stosowanych w oddziaływaniach pedagogicznych na dzieci i młodzież niepełnosprawną intelektualnie w stopniu umiarkowanym; efektywności odziaływań pedagogicznych w SOSW w Tarnowie oraz możliwości efektywniejszego odziaływania pedagogicznego na dzieci i młodzież niepełnosprawną intelektualnie w stopniu umiarkowanym. Rozdział IV poświęcony jest uogólnieniom dotyczącym badań własnych oraz wnioskom dla praktyki.

The following Master’s Degree paper consists of four chapters. Chapter I is devoted to the explanation of some basic ideas, terms of terminology and concepts, such as: pedagogical impact, intellectual disability and the description of an institution of Special School and Educational Centre. What is more, that Chapter also focuses on etiology of intellectual disability, its classification and criteria of its division. Chapter I shows a short characteristics of intellectually disabled children and youth in moderate degree. In addition, in the Chapter there are information concerning the influence of a chosen methods of pedagogical impact on a given group of disabled children.Chapter II constitutes the methodological basis of a given paper. It consists of a description of methodology of self-research that has been carried out in two stages: precursory research and authentic research. My research has embraced SOSW in Tarnów. Three groups were included in the research: six teachers and therapists, twenty-nine students with moderate intellectual disability and twenty-six parents of those students. In order to present the theses, which is the subject matter of this paper, and to solve the intriguing problem of a research nature, I used the following methods: a questionnaire with a scale, an interview and the analysis of the documents: The School Educational Plan, The Class Educational Plan, The Class Educative Plan, decisions on a degree of disability and decisions on the need of special teaching methods used in the work with students on the basis of Individual Therapeutic Plans.Chapter III is devoted to the analysis of my own studies and research concerning: pedagogical influence on children and youth with moderate intellectual disability in SOSW in Tarnów.Chapter IV is a conclusion of all the researches. It presents the ideas for further practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies