Tytuł pozycji:
The influence of standard PN-EN ISO 9001:2009 on improvement quality of medical services in Centrum Medycyny Profilaktycznej.
The aim of this master degree is a characteristic and empirical study on influence of standard PN-EN ISO 9001:2009 on quality improvement of medical services in Centrum Medycyny Profilaktycznej Sp. z o.o. Master degree was written because of interests this subject area. Realization of the issue requires proving the following hypothesis: implementation of quality management PN-EN ISO 9001:2009 and good employees opinion about quality management provides better quality of services. The structure of the master thesis consist of the introduction, two theoretical chapters, one theoretical–empirical chapter and two empirical chapters, where research conclusions and ending were presented.The first chapter describes definitions of quality in healthcare and characteristics of services in the same subject. The second chapter concludes characteristics of Centrum Medycyny Profilaktycznej Sp. z o.o. The third chapter describes quality management system in Centrum Medycyny Profilaktycznej. The fourth chapter includes a course of study which describes in details selection of methods and research and choosing the sampling. The fifth chapter presents results obtained from own research, analysis and conclusions. The research problem contained in the master’s thesis is terminated and the hypothesis was confirmed by the results of research. In this thesis there are used targeted methods of data presentation, for instance: descriptive method, tabular-descriptive method and graphical method.
Celem niniejszej pracy jest scharakteryzowanie oraz zbadanie na podstawie badań empirycznych wpływu wdrożenia wymogów normy PN-EN ISO 9001:2009 na poprawę jakości usług medycznych w Centrum Medycyny Profilaktycznej Sp. z o.o. Praca została napisana ze względu na zainteresowanie ową tematyką.Realizacja celu rozprawy wymaga udowodnienia następującej hipotezy badawczej: wdrożenie systemu zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2009 oraz dobra opinia pracowników o jakości zarządzania zapewnia lepszą jakość usług.Struktura pracy magisterskie składa się ze wstępu, dwóch rozdziałów teoretycznych, rozdziału teoretyczno-empirycznego, oraz dwóch rozdziałów empirycznych gdzie zostały zaprezentowane badania, wnioski oraz zakończenia.W pierwszym rozdziale opisane są pojęcia jakości w ochronie zdrowia oraz przedstawiona została charakterystyka usług zdrowotnych. Drugi rozdział to charakterystyka Centrum Medycyny Profilaktycznej Sp. z o.o. W trzecim rozdziale został opisany system zarządzania jakością Centrum Medycyny Profilaktycznej Sp. z o.o. Czwarty rozdział zawiera przebieg badań w którym szczegółowo opisany jest dobór metod i technik badawczych oraz dobór próby. Piąty rozdział prezentuje wyniki otrzymane z badań własnych oraz ich analizę i wnioski. Problem badawczy zawarty w pracy został rozwiązany a hipoteza została potwierdzona wynikami badań.W niniejszej pracy magisterskiej użyto celowych metod prezentacji danych tj. metoda opisowa, metoda tabelaryczno-opisowa oraz metoda graficzna.