Tytuł pozycji:
Fairy tale therapy at form of contributing to personal development of children in the age from four to nine
- Tytuł:
-
Fairy tale therapy at form of contributing to personal development of children in the age from four to nine
Bajkoterapia jako forma wsparcia rozwoju dziecka od czwartego do dziewiątego roku życia
- Autorzy:
-
Buczek, Maria
- Słowa kluczowe:
-
biblioterapia, bajkoterapia, bajka, bajka terapeutyczna, baśń, rozwój dziecka.
bibliotherapy, fairy tale therapy ,tale, therapeutic story, story, personal development of children.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca opisuje problematykę bajkoterapii w aspekcie rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym i fragmencie etapu wczesnoszkolnego. Z tego powodu jeden z rozdziałów poświęcony został opisowi rozwoju młodego człowieka. Zostały w nim uwzględnione te aspekty, które zdają się być znaczące w kontekście odbioru treści bajek terapeutycznych. Pierwszy rozdział zawiera rozważania na temat źródeł biblioterapii w ogóle, a za nią opisanej szczegółowo w pracy, bajkoterapii. Poruszona i zarazem szerzej opisana została kwestia różnic między tradycyjną bajką, baśnią a bajką terapeutyczną. Zwrócono również uwagę na to jak ewaluowało zastosowanie biblioterapii w kontekście adresatów tekstu. Wskazano także na problem, jakim jest brak pozycji naukowej biblioterapii. Mimo swej popularności nie zyskuje ona autonomii na rynku wydawniczym i naukowym. Praca w sposób szczególny opisuje moc wpływu bajek na postrzeganie świata przez dziecko. Merytoryczny wstęp pozwolił określić specyfikę bajek terapeutycznych, zrozumieć ich istotę. Dalsza część pracy dotyczy analizy praktycznych czynności z nią związanych. Zawiera szczegółowe wytyczne dotyczące tworzenia historii terapeutycznych. Uwzględniono podejścia różnych autorów i porównano je ze sobą. W ten sposób wyróżniono „fundamentalne”, stałe cechy bajki terapeutycznej. Poznając zasady ich tworzenia, kryteria wyznaczone przez osoby praktykujące tę formę pracy z dzieckiem poddano analizie niektóre z pozycji bajkoterapeutycznych.
The Bachelor Thesis describes the problems of a fairy tale therapy in order to children’ progress in kindergarten period and a part of a early primary school progress. Because of that fact one chapter describes young children’ progress. It consists some facts, which are main in how people receive fairy tale therapy. First chapter is about fairy tale therapy and it describes in detail work of a fairy tale therapy . It also about the differences between ordinary fairy tale and the therapeutic fairy tale. This chapter says how the using of fairy tale therapy developed into the people who are receiving that therapy. Is shows also a problem of no literature about fairy tale therapy. Even so its popularity it also not so famous thought market research. This Bachelor Thesis in detail describes the power of a fairy tale therapy on the way how children look at the world. The beginning let it shows the specifics of the therapeutic fairy tales and understand it. Second part of work is about the analysis of practical things connected with this therapy. It contains the ways which are connected with making therapeutic history. It contains approach many authors and made a difference of them. In that way it highlights the basics of fairy tale therapy. Learning the rules of forming them and using it give some of the fairy tales to analysis.