Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Muzykoterapia jako forma pracy z dziećmi z niepełnosprawnością wzrokową

Tytuł:
Muzykoterapia jako forma pracy z dziećmi z niepełnosprawnością wzrokową
Music therapy as a form of work with children with visual impairment
Autorzy:
Furmaniak, Kamila
Słowa kluczowe:
music therapy, child, visual impairment
muzykoterapia, dziecko, niepełnosprawność wzrokowa
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym tematy pracy jest wpływ muzykoterapii na sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością wzrokową, a także na metody pracy z nim. W pracy ukazana jest muzykoterapia jako specyficzna forma arteterapii. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich zawiera zarys problematyki związanej z terapią przez muzykę i dźwięk, definicje arteterapii, muzykoterapii, jej cele i podziały. Drugi rozdział poświęcony jest charakterystyce zjawiska niepełnosprawności wzrokowej dzieci. Pokazany jest tu rozwój dziecka z defektem wzroku i problemy związane z jego nieprawidłowym przebiegiem. Rozdział trzeci dotyczy wpływu muzyki na życie młodych osób z niepełnosprawnością wzrokową. Ukazane są tu zarówno techniki, jakie można wykorzystywać w pracy z takimi dziećmi, a także osoba muzykoterapeuty i sposób realizacji procesu terapeutycznego. Zaprezentowane są tu również przykłady zajęć muzykoterapeutycznych w placówkach oświatowych.

The main subject of this dissertation is an influence of music therapy on children with visual impairment and methods of work in such a disability. Dissertation shows music therapy as a specific form of art therapy. Paper is divided into three parts. First chapter contains outline of problematic aspects related to therapy through the music and sound, definitions of art therapy, music therapy, its goals and division. Second chapter concentrates on characteristics of children with the visual impairment. It shows the growth of children with vision defects and difficulties connected with its invalid course. Third chapter concerns on influence of music on visual impaired young people and their lives. It features techniques which can be used in therapy with such children, as well as describes the person of therapist and the way of implementation of therapy process. It also contains examples of music therapy activities in educational facilities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies